![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare haroldlowe12
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Hej
Håller på att Försvenska Hisatsu Line. Jag har inget bra namn på rutten men det kommer jag väl på eftersom! Ni får gärna ge förslag. Lägger upp lite bilder senare i kväll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Årerutten. Sträckan Sundsvall-Åre.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Att försvenska en rutt är ett bra sätt att komma igång med ruttbygge. Jag har gjort en försvenskning av samma rutt: http://www.banbyggarna.se/msts/Rutter/NEJ.htm Men det gör inget att du väljer samma rutt. Tänker du göra den elektrisk?
Angående namn, så är det väl stationsnamn du menar? Kolla på en karta och välj lite udda namn på städer och byar utan järnvägsförbindelse eller ta en del från ett namn och en del från ett annat namn. T.ex. Stockholm och Göteborg kan bli Stockborg eller Göteholm... Mazz gjorde en rutt (GDSJ = Gör det själv Järnväg) med bara spår i ett demat landskap. Då är det bara ut med objekt och vägar! Den rutten finns här: http://www.banbyggarna.se/msts/Rutter/GDSJ.htm OBS! Kräver Scale Rail spårpaket!
![]() |
#4 |
Tidigare haroldlowe12
|
![]()
Har börjat med att placeraut lite stolpar så det blir en Elektrifierad rutt.
Sen vet jag inte hur det kommer att bli med spåren. Kanske blir banan kortare. Jag hittar inte svenska vägskydd (bommar) och Järnvägssignaler för tågen. Det där med GDSJ vet jag inte. När jag ska lägga ut vägar så kommer det ett felmedelande. Senast redigerad av Adtranz92 den 2007-11-01 klockan 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bara så du vet...ska du ändra på spåren, så ta första bort allt som är kopplat till spåren (t.ex. signaler m.m.). Annars kan det gå helt åt skogen!
Svenska bommar, vägskyltar och signaler hittar du här: http://msts.pointclark.net/e-buzz/fi...ml/access.html Vad får du för felmedelanden?
![]() |
#6 |
Tidigare haroldlowe12
|
![]()
Kan inte kolla än. Sitter inte hemma vid min dator.
Är det svårt att placera ut signaler. Bommar vet jag hur man gör men för tågen har jag aldrig testat. Tåg som jag tror kommer att gå pu rutten är: X2, Regina (när den är klar), och Y1. För godstrafik: Green Cargo Rc4 och Rc2 Endast miljövänliga lok alltså. Tågen kommer nog att ha en speciel målning. Senast redigerad av Adtranz92 den 2007-11-01 klockan 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hisatu.ref skall finnas under mappen Japan2.
![]()
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2007-11-02 klockan 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Får jag fråga dig, om du har gjort enligt... http://www.e-buzz.net/forum/showthread.php?t=5748
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidigare haroldlowe12
|
![]()
Börja försvenska Northest Coridor istället. Allt balla ur med Hisatsu och orkar ej fixa det. Har gjort säkerhetskopia av N-C. Hur byter man Namn på Stationer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tidigare haroldlowe12
|
![]()
Är det alla dom siganler som visas på Bilderna som ska Följa med? I Beta1 finns det bara en stolpe och i 3 f inns det bara skyltar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kan du engelska? Vore bra om du läser hjälpsidorna.
|
![]() |
![]() |