![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Är detta ett bra initiativ? | |||
O ja, kör på! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 100.00% |
Nej , vet inte , upphovsrättsbrott!!! och andra negativa tankar |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Antal röster: 26. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Kamrater, 3d-modellerare och annat löst folk! Idag hade jag lite att göra så jag gjorde en räd mot närmaste stadsbibliotek och återvände därifrån med alla böcker de hade om modelljärnvägar... Sådana böcker brukar nämligen ha den trevliga vanan att innehålla utförliga ritningar över olika lok och vagnar. Jag har främst tänkt använda dem till privat bruk (där fick ni upphovsrätts tjatare) men vill någon "låna" dem går det naturligtvis för sig...
Har börjat skanna in dem och har hittills (listan kommer att uppdateras) Ellok: SJ litt Rb Ånglok: SJ Litt S1 motorvagnar: rälsbuss Y02 vagnar: Statsbanors postvagn från 1862 Öppen godsvagn Litt Or diesellok: Några spontana tankar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vet att Json för några år sedan visade en bunt ritningar från massa ånglok. Började att sätta samman ett ritningsarkiv men det kom inte så långt.
Kör på säger jag! Ritningar kan man aldrig få för många av... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Får vi ta del av de...?
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Jo, jag har en h-vetiskt massa ritningar inskannade, några hundratal typ.
Rätt många utav SJ´s särtryck finns på MJ-Hobbyexpertens hemsida: http://www.mjhobby.se/mjhobby/texter...rkiv\Ritningar |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
För övrigt kom jag just att tänka på om det här var rätt ställe att skriva på, då det berör alla simulatorerna... skrev dock här för att jag trivs bäst här ![]() På gång: ånglok Litt B ånglok Litt Sb växellok litt Ub och litt Öd Ellok Litt F Samt de spårvagnar som LKAB körde i Kiruna på 50-60talet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
jag skulle vilja ha ritningar på sj litt S1, det är ett fint lok , står måtten på dom med eller ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
De flesta har mått utsatta, men eftersom jag tagit dem från modelljärnvägsböcker är många mått angivna i cm/mm och i H0-skala.
Uppdatering av listan: Ellok Litt F Ellok Litt D Växelellok Litt Ub Växelellok Litt Öd Ånglok Litt Sb Ånglok Litt B Gävle stads spårvagnar Kiruna spårvägars spårvagnar Godsvagn Litt Ge SWB malmvagn typ M2 |
![]() |
![]() |