![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Håller på med Boden-Sunderbyns Sjukhus-Luleå. Nu ligger jag strax innan Sunderbyns Sjukhus, alltså halvvägs.
Bild 1. Norrskenan 2. Dm3 med malmtåg i skogen 3. Malmtåg på en bro 4. Norrlandståget på Boden C 5. T44 med habbins-vagnar påväg mot Haparanda 6. Ett engelskt lok som man skulle kunna använda som Iore. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
Julian, You know, I'm not expert to make signals, and also I'm sorry If I speak english, because I'm not skilled in swedish language. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
I think it´s yours
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
I just even released multiple track level crossings in downloads section, so check those out! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
I realy like them
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nu är jag på luleå c och spåren är korrekt utlagda. Nu ska det bara dit hus och lite färger så är det klart
1. Luleå 2. Luleå 3. Luleå 4. Skog 5. Sunderbyns Sjukhus 6. Vägkorsning Skriv gärna vad ni tycker Senast redigerad av Julian den 2007-11-29 klockan 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
har du satt en fyra-spårs kontaktlednings brygga ovanpå perrongen ? stackars passagerare
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Det ser riktigt stiligt ut, bra jobbat!
![]() Jag väntar med spänning på nästa uppdatering. Inom kort behöver du ju inte längre förpesta spåren med engelska placeholders... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
dom får skylla sig själva att dom finns med på min bana
![]() Jag fixar det senare Senast redigerad av Julian den 2007-11-29 klockan 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
vad är placeholders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
okej, skönt att slippa dom när din iore kommer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
nu har det hänt mycket på sista tiden. Hela banan är omgjord till en vinterbana. Förut hade jag ju inte byggt Boden C verklig men nu byggde jag om banan och byggde ett nytt stationsområde som faktiskt liknar det riktiga. Jag var ju uppe i norrland under jul så ny har jag en heeel del bilder från haparanda, kalix, luleå, boden och hela vägen till stockholm. Ni får såklart ändå bidra med massor av bilder från boden. Jag håller på med att bygga SSAB-hamnen som malmtågen numera kör till. Lägger upp lite bilder snart
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Här är en bild på Iore
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Som ni nog vet så kommer X2000 Börja köra Kiruna-luleå sommarn 2008. Så nu tog jag en paus med att ändra allt till vinterbana. Här kommer bilder från X2-turen Boden-Luleå.
Bild 1. Bild på Bodens Stationshus, spår, busstation och parkering- 2. X2000 väntar på att få köra iväg. 3. Nu får den det! 4. ca en kilometer ifrån Boden. 5. En frusen åker. 6. Vägkorsning. 7. Villaområde (samma bild som Iore bilden lite längre upp) 8. Den här gången blir det inget stop vid Sunderbyns Sjukhus. Jag fortsättert med bilder från X2-turen nedan. |
![]() |
![]() |