Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-15, 21:07   #1
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Smile Ett växellok

Hej, jag har en fråga, jag har byggt en prototyp av ett lok i cad-programet rhinoceros o nu har jag en fråga, går det att spara denna som en neutral fil o maila till min dator så att jag kan fortsätta projektet i gmax ?, det ska föreställa en v5 men nu är det mest en växel lokomotor, säg gärna vad ni tycker , det är det första jag någonsin byggt i 3-d program

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:58.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 21:58   #2
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Ser bra ut för att vara en första!
Den stora nackdelen med CAD-program är att dess modeller blir löjligt high-poly när man försöker konvertera dem till något spelformat. Och då menar jag löjligt high-poly...

Dock så har jag ingen vidare erfarenhet hur rhinoceros behandlar polygoner, men generellt brukar det vara så... Vill inte verka negativ men det verkar inte vara något vidare på den fronten.

Annars brukar de flesta 3d-program oavsett typ kunna exportera som .3ds vilket även gmax kan importera.
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 22:05   #3
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

okej , nä men jag ska fortsätta med denna även om det blir highpoly, det är ju bara för att jag ska lära mig som jag bygger denna
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 22:16   #4
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Jo gör det, den ser väldigt bra ut. Måste även ursäkta för att jag hyser stort förakt för användandet av Cad-program i spelmodellering... men det är inget att bry sig om , arbeta vidare.

För övrigt så verkar mailningen inte ha funkat, tror du att du kan försöka igen?

Senast redigerad av sealpower den 2007-12-15 klockan 22:25.
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 22:21   #5
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

aa det kan jag
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 23:26   #6
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Runda eller fyrkantiga buffertar på loket ?
säg gärna vad ni tycker om loket o sen får ni gärna ge förslag på littera o företag

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:58.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-16, 12:58   #7
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

änu en bild, jag beslutade mig fö dom fyrkantiga buffertarna, tycker att det blev ganska snyggt, lite saker att fixa o så väntar jag på att få till baks min dator från butiken

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:58.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009