![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag undrar..Är det inte runt 5 m eller något sånt..
Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() Vd ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Har för mig att det är 6m över rök
|
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag höll ju på med en rutt för länge sedan som doc. är nerlagd. Då hade jag 6 m och det passade perfekt för X2000 och RC och X14! Så att 6 m ska du ha tycker jag då. Efter som att det passar Modellerna.
MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Tack..Då hade jag fel..Men nu vet jag.. Dels för det är bra och veta och dels vad jag ska ha på min rutt.. "RainBow City"
Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() Vd ![]() Edited by - DJTimboy on 09 December 2002 19:30:50 |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Det var ett 15-tal år sedan jag jobbade med de där grejorna i fullskala, så att säja. Är ändå ganska säker på att den normala höjden är 5,50 m, kan dock vara betydligt lägre under broar, viadukter och i tunnlar om det är ont om utrymme på höjden.
Minns fortfarande med rysningar den beryktade "traversen" i lokverkstaden i Hagalund där kontaktledningen hade en förmåga att säcka ihop med jämna mellanrum. Till historien hör att konstruktionen där (iallafall då) var något slags hem/specialbygge som det aldrig fanns färdiga delar till. Det var ett evigt kapande, skarvande, pusslande och improviserande för att få alla bitarna på plats igen. Dessutom står där en skara lokförare, verkstadsgubbar, växlare, förmän mm och skriker "Skynda på för hel**te! Vi måste få ut loken!!" Väldigt kul... // Ferengi |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Medverkande creators till Svenska Tåg 2005 | Tomas | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-12-01 00:00 |
En lösning även för svenska ruttbyggen? | marcusjm | Trainz - Allmänt om Trainz | 10 | 2004-11-29 21:04 |
Engelska-arbete med typiskt svenska saker. | Pson | Off-topic | 3 | 2003-12-10 17:21 |
Uppdatering av MSTS På Svenska! | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-02-18 19:32 |
STW presenterar - Svenska järnvägsövergångar | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-05-22 11:05 |