![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej
Har börjat pilla lite på Stephensons Rocket. Vet inte om den finns i Trainz? Tänkte i alla fall försöka få till något fast jag inte kan hitta några måttuppgifter på den. Har gått efter bilder jag hittat och uppskattat måtten efter spårbredd 1,435 så får vi se vad det måne bliva. Tyckte det kunde vara trevligt med ett av de första ångloken som kom till på den tiden det gav sig. Om detta blir färdigt någon gång så blir det mitt första ånglok. Få se om jag kan lyckas med animeringen av hjulen med pistongerna. Sedan skall det till en config för ånglok. Har ingen aning om hur en sådan är uppsatt. Någon som vet? Eller finns det någon lämplig config som man kan låna och skriva om? Tacksam för tips kring detta och om det är något annat som måste tll för ånglok i Trainz. Hälsningar Kalle En sida för intresserade. http://daniel.nordling.nu/jvg/Jarnvagsmuseidagen/2003/