![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Höll på för fullt i banbyggande med trainz när något hände och Trainz inklusive hela datorn frös sig. Såg ut som om allt på smetades ut över skärmen så man inte såg ett jota av vad det var.
När jag nu kör igång trainz igen i surveyor har något hänt med kartan jag arbetade med, vissa texturer på marken har försvunnit och en bit bort är "minimap" svart på större delen av många baseboards, i surveyor syns det som baseboards utan marktextur. Även höjder och gropar tycks ha försvunnit, men på vissa ställen har det istället dykt upp små höjder som går rätt upp i skyn till synes oändligt. Någon som har råkat ut för detta och har en aning om vad det kan bero på och kanske går att avhjälpa? Senast redigerad av nejmeg den 2009-07-06 klockan 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Har inte råkat ut för det själv, men ta backup på rutten och ev. Trainz, och gör sedan en ominstallation.
Vilka filer du ska ta backup på får du nog fråga någon annan om, för det vet jag inte riktigt. Lycka till och hoppas det fixar sig! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Bombardier: Börja med att TÄNKA innan du svarar på allt i tid och otid.
Ta backup på en rutt som ser ut så där?
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Med lite envishet lyckades jag släta ut det mesta och fylla igen hålen. Jag har förvisso en backup på rutten sedan några dagar men har hunnit göra mycket sen dess... Det vore dock vara en nyttig vetskap hur man undviker att det händer igen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Verkar som du fick till det rätt bra tills slut då. Vilken tur du har!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Det värsta var väl att min vackra tunnel förvandlades till platt fall
![]() Tänkte ju lite skämtsamt att förvisso är det Dalarna man bygger i men det där är ju löjligt.. Nåväl... Märkligt var det. |
![]() |
![]() |