![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Junior Member
|
![]()
Testade att göra en cylinder i Gmax förut. Det hela gick bra, tills jag skulle exportera den. Jag upptäckte att det fanns Gamepack till MSTS så jag drog hem det och använde den nya export-funktionen "LOD manager and shape export". Jag lade till min modell i rutan och exporterade. Fick en .s fil, men alla andra shapes och texturer i MSTS har en .sd fil också, hur får man den?
Jag hade ingen textur på cylindern, måste man ha det för att få .sd? För min .s fil visades inte då jag försökte få in den i route-editorn. Sedan undrar jag hur man sorterar objekten i en rutt/map, alltså hur man sorterar objekten i olika mappar. http://www.gtaportal.com |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Jag är inte 100% säker på GMAX då jag anänder TSM![:I] Men .sd filen får man kopiera från ett original!(någon fil som liknar och ändra lite så att den pekar på rätt .s fil!) I Tsm så säger den till om man inte har texturerat alla "polygons". Kanske den inte gör i GMAX men sätt textur på den av någon sort för säkerhets skull! ![]() PS. Msts-akuten.com kommer ganska snart att släppa en sida om olika mappars betydelse! ![]() Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt |
![]() |
![]() |
#3 |
Member
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Har du några bilder på den rutt som du håller på och bygger vr98olli?
Alltid kul med fler rutter. Skulle vara kul med lite fler svenska smalspårslok och vagnar också. Hade du tänkt att läga ut din rutt för nerladdning sen? Mvh Fredrik |
![]() |
![]() |
#4 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Jag håller nog mest på att tömma rutten på objekt så det blir nog inte något av den ännu! Vänta någon/några månader först så får vi se... ![]() Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt |
![]() |