![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Hej !
har ett problem med trainz 2004. När jag laddat ner tåg/byggnader och installerat enligt konstens alla regler, så funkar det inte inne i spelet. Har behövt ominstallera Trainz, men inget annat är annorlunda. Jag kan tillexempel inte sätta ut C20:n, som funkade klockrent förut. Den finns i listan, men "är osynlig". Likadant med många andra spårvagnar jag laddat hem + banor / föremål härifrån, från banbyggarna, och andra ställen. Installerat Svenska tåg 2004 och 2005, men en massa saker kommer inte in i spelet. Tips på hur detta kan lösas ? ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Har du vista? det brukar krångla ibland med vista
ps. har haft samma problem med trs2006 på vista |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nej, kör med XP (: !
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
det kanske saknas något till c20 eller vad annat som är osynligt fast jag är osäker.
![]() PS. försvinner dom efter du har markerat dom i listan och efter du markerar något annat? isåfall saknar de saker som de behöver. Senast redigerad av X2an den 2009-09-12 klockan 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Okej, ja exakt det du beskriver händer. Men när jag går in i TrainzObjects och kollar missing kuids kan jag inte hitta nåt som har med C20 o göra. Får väl ta mig tid att leta ordentligt nån dag !!! (:
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
du kan också testa att ladda ner sakerna från DLS och sen testa om de funkar i trainz och i trainzobjects.
ps. vilken verison av c20 har du? jag rekonomerar svoyers, eller hur det än stavas, c20 som finns på DLS ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Såg nu att en KUID saknas hos väldigt många fordon.
Den heter: KUID -3:10060 kan inte hitta på DLS, och tänkte höra om någon vet var den finns ?! Står passenger efter den ! (:
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
-3:xx Det är ett inbyggt objekt, kan inte vara något annat.. Så, du får nog installera om 2004..
och -3:10060 är passagerare, så alla objekt som har med passagerare att göra kommer få att objetet saknas..
![]() |
#9 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Är uppdateringarna installerade till TRS2004??????
Om jag inte minns fel, så hade inte TRS2004 stöd för passagerare. Kom först med uppdateringarna. Sp1, Sp2, Sp4 eller vad dom nu heter.
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Okej !
har installerat SP2, som jag har förstått det är den senaste uppdateringen. Kan man pröva att installera den igen, eller måste man " ta bort den" först ?
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
jag tror att man ska ta bort den först innan man "ominstalerar" den.
det borde iallafall funka ![]() tips: köp en nyare trainz så kan nog jag lite mer ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Den senaste uppdateringen för TRS 2004 är SP4.
Passagerare kommer med TRS2004 Sp2
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Okej, tack så mkt för all hjälp, ska testa med Sp4 o se om det löser sig. Annars får jag pröva en ominstallering !!!