Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-21, 22:03   #1
GBGtram
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Talking Youtube sida för alla Spårvagns"Fantaster"!

Hej alla!
Om du gillar spårvagnar lite extra utöver tåg så finns en perfekt youtube sida namnet på den e samma som Sveriges största spårvägs ägare :GÖteborgs Spårvägar! Obs sidan innehåller filmer från Göteborgs stad och GBG på trainz och är koncentrerat till Göteborg =)....vem äger den youtube sidan?? Forumets största Spårvagns"nördar ??? eller vi säger fantaster istället: Mackan å Gampa [GBGtram och trainz2007]..

Check this:

http://www.youtube.com/user/GoteborgsSparvagar

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-10-21, 22:29   #2
trainz2007
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Talking =) That's right

Vi kommer att lägga ut fler klipp om spårvagnar, själva Göteborg och kanske historien =)

Just nu har vi:
En liten kort klipp på vagnhallen Gårda i GBG.
http://www.youtube.com/watch?v=FWk20JZ9j88
En kort lektion om hur föraren kommer in i m31an och m32an (dålig ljud kvalité men med bubblor som säger) (du fårstår nog chesterna eller hur man nu stavar det)
http://www.youtube.com/watch?v=agZ7kmLPqeM
Problem med dörrstängning i m31an :P
http://www.youtube.com/watch?v=nY_CD...eature=related

SUBSCRIBA gärna och kommentera om ni vill

//Gampa & Markus.
Gammal 2009-10-22, 18:58   #3
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

haha Markus jag har aldrig sett någon villja bli spårvägare så mycket som du vill. Jag har varit det i 10 år snart och jobbar på 2 olika delar av spårvägen. Det är kul att se att det fortfarande finns folk som brinner så för sina drömmar. Vem vet kanske ser dig vid något spårarbete nån dag i framtiden. om du undrar över något vad det gäller spårvägen/banteknik eller spårvägen/hållplatsservice är det bara att fråga , har även en mycket nära vän som är spårvagns förare. lycka till med utbildningen.
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 19:29   #4
GBGtram
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Talking Hehe..

Hehe Både jag å Gampanat e riktiga Spårvägsnördar och just nu försöker jag fixa praktik där på GS men de e inte så lätt som det låter.. Vi både har en dröm som du sa och det är att...... Köra spårvagn jag själv är 18år men.. .. vi kanske syns där snart tänkte ha min APU på GS i allt från verkstaden, TLI, Biljettkontroll till Spår/banvallen men de gäller ju att jag (och Gampa) får praktik där! Jag har släktingar som har vart Spårvagns förare så jag har nog de i blodet hehe..

Jag vet inte om detta är hemligt men jag har uppgifter om att en dokumentär om GS ska göras, filmen heter: Göteborgs Spårvägar : Göteborg på räls!

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen

Senast redigerad av GBGtram den 2009-10-22 klockan 19:34.
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 22:06   #5
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

tja banteknik tar emot praktikanter allt emellan åt särskilt under sommaren...men det kräver en del utbildningar för att få beträda spår med trafiksäkerhetstjänst(TRI)...e tyvärr så att böterna på att beträda spår utan/ eller att bryta mot säkerhets regler är 15 000 kr i personliga böter per gång.Men vill du ha chansen att se mycket av spårvägen..spårvagnar, bussar, tåg...ja spårvägen har ombord personal på en del regiontåg...så sök till informatör på Gs:trafikantservice...då får du/ni vara ute och se spårjobben gå kurser tala med förare resenärer osv e alltid en bra informations källa...kan dock förvana er om att de finns knappt något jobb på spårvägen som inte kräver minst B-körkort..spårvagnsförare kräver det TRI kräver det Biljettkontrollen tror jag kräver det banteknik kräver det och C-kort(samt ettårig banskola eftergymnasial) om man ska ha fast jobb, hållplatsservice kräver b-kort informatör lika så och buss är ju givet...e mest praktiker inne i vagnhallarna som man kan klara sej utan och de platserna brukar (tyvr) bli ansatta av spårvägares bekanta. Men har ni det så är mitt råd att redan idag söka till Informatörer. Jag vill inte krossa era drömmar om spårvägen bara tipsa om vilka grejer ni bör/måste lägga energi på innan ni söker för att slippa bli besvikna eller icke antagna. jag önskar er lycka till fråga om ni undrar något
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:25.