Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-24, 18:31   #1
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile Problem med Dalabanan 2009...

HEJ! Jag har ett problem med Dalabanan 2009, jag kör nu med Trainz 2009 och när jag ska starta vid Uppsala C med ett X12 tåg som jag själv placerat ut mot Sala så när jag går in i hytten så dels hoppar statusbilden till höger där det står aktuell hastighet och så vidare mellan Cab och DCC mode hela tiden och när jag lyckas lossa bromsen så dras den åt igen av sig själv när spelet går in i DCC mode igen. Detta gäller endast Dalabanan, Vad kan detta bero på? Jag har provat att ta bort alla förutplacerade tåg längs banan så det är inte det som är orsaken. mvh Johnny
Jonmpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-10-25, 22:31   #2
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Nu funkar det perfekt, jag ställde upp nån skala från 120 till max 2048 och vips så blev grafiken tusen gånger bättre och dessutom slutade grafiken hacka i Dalabanan, detta berodde troligen på att banan hade mer grafik än jag hade valt skulle få laddas i spelet. mvh Johnny
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:48.