Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-15, 09:44   #1
bear
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard 3d object till SvenOlovs signalscript

Det pågår vad jag förstår flera paralella projekt för att ta fram 3d objekt till SvenOlovs signalscript. Just nu är det bara en envingad semafor som är släppt.

Hur går det för er som håller på med att bygga signalobjekt? Är det något som jag kan hjälpa till med för att föra arbetet frammåt?

Har arbetet avstannat på alla fronter får jag väll helt enkelt överväga om jag skall börja bygga signaler också men det känns som ganska onödigt trippelarbete. Det känns ganska onödigt att allt SvenOlovs arbete med scripten rinner ut i sanden för att det inte finns några fysiska signaler. Framförallt nu när inte demosignalerna heller sägs fungera längre, jag har inte uppgraderat till senaste scripten av den anledningen.
bear besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 10:05   #2
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Jag väntar i alla fall på att Svenolov ska uppdatera sitt signalscript med ett par grejer så att den tvåvingade semaforen och T-semaforen fungerar som jag vill.
Tror att det är likadant för de övriga byggarna.
Gammal 2009-11-15, 10:13   #3
bear
Medlem

Standard

Okej, det är på det viset. Då får vi hoppas att du och SvenOlov hittar en lösning, T-semaforen är verkligen något jag ser fram emot.

Men jag kan inte ungå att notera att demosignalerna fungerade bra, så att få ut ljussignalerna borde ju inte vara ett så svårt problem kan man tycka. Men jag har ju inte satt mig in i problemet ordentligt utan är i nuläget bara en glad och optimistisk observatör.

Jag hadde kunnat leva med att ha kvar de gammla demosignalerna, de såg inte så illa ut även om de var lite platta. Men då kunde man i alla fall använda SvenOlvos script och ha möjlighet att leka med grejerna och kanske få med förbättringar i nästa version av scriptet.
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 10:44   #4
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Björn.

Börjar du känna dig rastlös och har inget att göra.
Du som har knoppat ihop, två olika varianter utav Z43:an på knappt två veckor.
Kan kanske pilla ihop en sån här, på några timmar och sen låta Svenolov ta över med scriptet.
Om det nu skulle finnas intresse, från er båda två.

Används vid övergångar på stationer, där bommar saknas mellan ändarna av perrongerna.

t.ex. Stockholm C mot centralbron eller vid Älvsjö Stn, som dessa bilder kommer ifrån.
Gammal 2009-11-15, 11:00   #5
bear
Medlem

Standard

3d modellen är nog så enkel att bygga bara man vet hur hög den skall vara och vilka attachment points som skall finnas. Däremot är det inte helt uppenbart för mig hur man hakar in sig i signaleriet. Jag antar att det inte går att klippa och klistra från kastljusen till en vanlig övergång då det ju vad jag förstår inte finns någon V-signal i det här fallet.

Kanske skall ta det lungt med att ge SvenOlov för mycket nya ideer innan de signaltyper som redan är på gång är färdiga
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:32.