![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej! Här kommer en hjulklapp från mig. En ommålning till den nya versionen av Rc6. Inget svårt eller tidskrävande jobb. Men jag tänkte släppa den i alla fall. Du behöver inget mer förutom Msts installerat, jag har gjort ommålninhgen till ett eget lok. Säg gärna till om ni hittar några fel. Jag är lite osäker på typsnittsvalet för texten på nederkanten, (kanske någon kan komma meds förslag på annat typsnitt?) men det får duga för stunden (
![]() Så, från min verkstad till er alla, en riktigt, RIKTIGT god hjul! ![]() ![]() ![]() Bilder: EDIT: Det blev fel med zippen, den kommer inom kort ![]() EDIT 2: Fick lägga upp den på 0% klara hemsida i stället ![]() http://sites.google.com/site/wassost...edirects=0&d=1
Mvh Wasso Senast redigerad av Wasso den 2009-12-24 klockan 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Passande rutt...
![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jo, jag vet
![]() ![]() ![]()
Mvh Wasso Senast redigerad av Wasso den 2009-12-24 klockan 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Nej, jag har transparenta fönster på alla mina Rc-lok. Jag vet att fönstren kan bli sådär om man gör någonting med dem när man målar, dock är det jättelängesen jag (försökte) måla något tåg så jag minns tyvärr inte vad det var man gjorde för att det blev sådär och hur man åtgärdar det. Men någon annan kan säkert svara dig. God jul - det är fortfarande 1,5 timme kvar!
![]() ![]()
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Jo, det blir sådär om du inte har exporterat som Ace-Alpha channel.
Så det är lätt fixat. Kanske texten på fronten av loket är lite väl stor? Och du, är det inte Djurgårdslinjen du kör på? ![]() God jul! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Om den saknas, så rekommenderar jag att du laddar ner original-RCn igen (från Banbyggarna antar jag?) och kopierar Alphakanalen från original och klistrar in den i alphakanalen som finns till det RC-lok som du har målat om. Glöm inte att därefter exportera som Ace Alpha channel, eller Ace trans. Vilken man ska välja brukar skilja sig. Hoppas bilden är till hjälp. Lycka till! ![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-12-25 klockan 16:40. |
|
![]() |
![]() |