![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag försöker ladda ner saker från DLS.. Men inget funkar... Går in och väljer det jag vill ha och trycker på "Download Pack". Men då kommer det upp som bild 1 visar. Och sen testar jag samma i Internet Explorer.. Men då kommer jag till en helt annan sida.. Kolla bild 2. Hur går jag detta att funka korrekt? Senast redigerad av Andreas den 2010-01-04 klockan 18:46. |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej !
Jag hakar på och frågar också varför jag inte kan ladda ner längre. Det har fungerat tidigare. Jag kan ladda ner från "Download Page" från Aurans DLS, men inte hela paket, eller om jag klickar på "Download", eller ladda ner från "DLS Chart". Försökt med att ha Norton Antivirus bortkopplat, men utan resultat. Får ständigt upp:
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Det är exakt samma problem som mig.
Vet inte alls vad det är för fel.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
trainz:// används för att webbläsaren ska känna av att ett annat program vill öppna länken och göra något med filen
http:// används av webbläsare (tex IE), för att öppna hemsidor men trainz:// är menad att gå till cmp som i sin tur ska börja ladda hem filen.. Har absolut ingen som helst aning om hur man ändrar associeringen av program i IE det är bara ett stort virus.. Porva att använda FF (www.getfirefox.com) om ingen aning vänlig skäl är snäll och säger hur man gör i IE
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Då får jag upp detta meddelande... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag vet inte om det är vår webläsare som stoppar det eller vad det kan bero på. Det verkar inte fungera vare sig med Internet Explorer 8 eller FireFox. Jag har nu skrivit ett e-mail till Windows och lagt in en fråga. Får se vad de svarar därifrån.
Hälsningar
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Glömde tillägga att jag kan ladda hem filerna från DLS om jag går in på objektet och klickar på "Download Page" och där väljer att hämta hem från deras FTP-server. Men det är lite omständligt när det handlar om ett Pack. Man måste öppna varje objects "details" och ladda hem från FTP för varje sak.
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men som sagt extremt jobbigt när det sker mängder av saker man ska ladda ner. Det är inte så att det är ett bugg i win 7 eller vista som gör detta felet? För du benke har jo vista om jag tolkar din bild rätt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Okej...
Verktyg > Inställningar, (fliken) Program Där får du upp en lista övera alla program, där borde trainz finnas med, välj under åtgärd att öppna med cmp, du får själv hitta sökvägen till programet.. Annars så kan du prova att välja fråga alltid, så borde du få upp en fråga vid nästa gång du öppnar en trainz:// länk. Därefter leta rätt efter CMP (det borde komma upp som val, gjorde det för mig)
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Skumt.. Däremot så fanns CMP fil med, och den stod redan på Content Manager, så det är konstigt att det inte funkar.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Jag hittade detta..
http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=50017 Kan det vara de som spökar?? Att man har installerat allt fel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Vilket operativsystem använder du dig av?
![]() |
#14 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()