![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Efter att jag installerade XP på datorn så saknas en del drivrutiner. Drivrutin till grafikkortet laddade jag ner själv och fick igång det ordentligt, men nu får jag ej igång ljudet. Det ser ut såhär i enhetshanteraren, dvs 3 gula frågetecken. Om jag försöker Installera drivrutin kommer det bara upp att det inte går att installera. Har någon en lösning? Vill gärna få igång ljudet! Förklara gärna enkelt, eftersom jag inte är så inne på sånt här...
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Om du har ett internt ljudkort (dvs ett PCI kort som sitter på moderkortet, EJ INBYGGD DIREKT PÅ MODERKORTET)
Sök efter namnet på detta och hitta drivrutiner Inbyggt ljudkort Har du byggt datorn själv: Googla efter namnet på moderkortet och hitta drivrutiner Har du köpt en dator (dvs från Dell/HP/acer/osv): 1) Kolla igenom alla CD skivor som du fick med datorn efter drivrutiner 2) Kolla på företagets webbplats (med lite tur finns drivrutiner) 3) Googla 4) Googla igen, och hoppas du hittar nått 5) Installera operativsystemet som följde med datorn
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2010-04-01 klockan 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Vad heter datorn? Fick du inte med några skivor med drivrutiner?
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Högtalarsladden sitter allra längst ner på baksidan. Datorn är en Fujitsu-Siemens Scaleo X. Vet ej om jag har några skivor med drivrutiner. Dessutom hade datorn förinstallerat Vista så XP-drivisar kanske inte följde med? Dessa skivor följde med:
-Additional Software Laser Mouse (en såndär "miniskiva") -Recoveryskiva (otroligt, det står "Microsoft Works" på den, så man trodde ju att det var något annat! Nåja, jag vill ändå behålla XP...) -Creative Installations-CD (har installerat den) -Additional Software Module Drivers for professional systems
![]() |
#6 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Hej! Ja, jag är den enda som använder min dator så jag är alltid inloggad som administratör.
![]()
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Är det denna dator du har?: http://www.webhallen.com/hardvara/86...-vista_hp_demo Om det är det, så har du ett Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS ljudkort. Bara att hämta drivarna på Creatives hemsida då... Bra dator för att vara en "köp-färdig-i-affär-dator"!
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Just precis en sådan. Jag har installerat Creative-skivan men jag antar att den bara inehöll drivrutiner för Vista, eftersom inget hände. Men ska kolla på creatives sida efter drivisar. Tack!
![]()
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Ok, ska ladda ner drivrutinerna nu då. Problemet är bara att det finns flera olika versioner av X-Fi Fatal1ty. Se här:http://support.creative.com/Products...s.aspx?catid=1
Och någon som heter "FPS" hittar jag inte... ![]()
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Längst ner finns en länk, som säger typ: "hittar du inte nått, sök här"
http://support.creative.com/Products...Sound+Blaster# kollar där, eller använd googler
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Jg upptäckte att Creative hade en "autonerladdningsfunktion" som själv hittade det som behövdest. Det var ca 230 mb och nu funkar ljudet perfekt!
![]()
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Bra att det ordna sig!