![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2004
|
![]()
Det här är en fråga som har tagits upp tidigare, och jag har gjort så som det har sagts.
När jag gör backup på eget installerat material, så ska det tydligen räcka med att kopiera localmappen. Nu fick jag installera om TS09 och så skrev jag över localmappen med den kopierade. Är det ytterligare någon mer mapp som måste kopieras för att få med eget material? För när jag sen startade spelet så var inte det egna materialet med, utan enbart originalet. Är det något jag kan ha missat att göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag tror du måste reparera databasen också.
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Eller helt enkelt dra backup mappen till CM2.
EDIT: Citat:
Jag rekomenderar att man alltid tar en backup av dessa mappar med jämna mellanrum, kanske efter dagens arbete, om man har gjort några förändringar där. Ett mycket bra program (en gratisversion finns) för ändamålet är SyncBack.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-06-20 klockan 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack för hjälpen, nu fick jag fram allt material.
Dessvärre fick jag ett nytt problem. Jag kan inte öppna någon bana förutom originalen i surveyor och driver. När jag försöker så säger den att det finns skadade eller saknade filer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Jag har flera gånger bytt håddisk och då flyttat hela mappen TS2009 och nu TS 2010.
Så här har jag gjort jag har installerat spelet på en ny hårddisk och sedan tagit bort hela mappen TS2010 ur Program/Auran och därefter flyttat min gamla TS2010 till Auran-mappen (och den är stor, över 65GB) Denna gång var det extra spännande då jag köpt ny dator med Windows 7 Professional 64 bitar. Om du tänker köpa Windows 7 64 bitar köp INTE en lägre version än Professional då dessa inte är kompatibla med många gamla program. Datorn innehåller också: AMD Phenom II X6 1090 processor (6 CPUs), ~3,2GHz Grafikkort: Nvida GTX260 Ramminne 8 GB Jag vill bara tala om att trots jag använder massor av detaljer kan jag fullständigt "flyg" fram över landskapet. JAG ÄR EN LYCKLIG MAN:
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack för tipset hgkn.
Jag lyckades få banan att fungera igår genom att ändra trainz-build i config filen. I config filen var det skrivet 3.1, men spelet hade 3.0 så jag ändrade och efter det fungerade allt igen. Ganska skumt att jag behövde ändra i banans config fil för att få det att funka. Jag har ju installerat alla uppdateringar som jag hade innan jag ominstallerade spelet. |
![]() |
![]() |