![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Vilka prg andvänder ni för att göra modeler och sen om månlning av lok t x e
mvh gubben50 ---------- John
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Modellerna kan man bygga i gMax, 3dsMax eller Blender. Går också att bygga i vilket annat program som helst som kan exportera och som sedan går att importera till 3dsMax eller Blender för att därifrån exportera till .im-format och in i Trainz. Dock rekommenderar jag att man använder något av 3dsMax och Blender.
Texturerna /repaints kan göras i vilket program som helst som kan hantera .tga-filer. Har man Adobe Elements (tror jag att det heter), där man kan sortera digitalkort så följer det med ett miniphotoshop som fungerar utmärkt till detta. Annars så finns ju Paint Shop Pro och Gimp.
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Tack för hjälpen
![]() mvh gubben50 --------- John QUOTE=korvtiger;212781]Modellerna kan man bygga i gMax, 3dsMax eller Blender. Går också att bygga i vilket annat program som helst som kan exportera och som sedan går att importera till 3dsMax eller Blender för att därifrån exportera till .im-format och in i Trainz. Dock rekommenderar jag att man använder något av 3dsMax och Blender. Texturerna /repaints kan göras i vilket program som helst som kan hantera .tga-filer. Har man Adobe Elements (tror jag att det heter), där man kan sortera digitalkort så följer det med ett miniphotoshop som fungerar utmärkt till detta. Annars så finns ju Paint Shop Pro och Gimp.[/quote]