Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-30, 20:18   #1
Hobo
Medlem

Reg.datum: Oct 2010
Standard Downloadhelper blir min undergång!!

Gammal räv som jag är brukar jag fixa det mesta, men ta mig sjutton vad det snurrar när det gäller detta program.

Jag har tagit hem skivorna 2004 å 2005 och öppnat cdp-filerna i downloadhelper, det verkar som en del i installeras, men tror det var totalt 1200 errors eller liknande.

Verkar helsnurrigt detta. försöker den hitta allt material på Aurans sidor? Detta trots att allt borde finnas med i cdp-filerna redan?

Försökte reparera databasen, det var då alla errors rapporterades. har en låååång lista i helper med utropstecken.

Finns någon smidig knappklickning nånstans föra att få snurr på detta? Vill installera allt som gått fel.
Hobo besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 07:09   #2
X2an
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Standard

Hmm... du drog alla CDP's in i Download helpern? Du ska nog bara dra rubbet in till det stora fältet, där alla assets visas. Och sen händer det att de får fel, eftersom de 'e' ju faktiskt rätt så gamla.

Hoppas jag kan hjälpa!
Gammal 2010-10-31, 14:12   #3
Hobo
Medlem

Standard

Ja så är det nog. Det som gått att installera är installerat? Tycker mig inte hitta sakerna så bra i listorna. Jag hade velat ha lite struktur såsom allt svenskt på en plats.

Det är bra rörigt som det är upplagt från auran, men antagligen så mycket mera avancerat att få till än man kan tro.
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 15:13   #4
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hobo Visa inlägg
Ja så är det nog. Det som gått att installera är installerat? Tycker mig inte hitta sakerna så bra i listorna. Jag hade velat ha lite struktur såsom allt svenskt på en plats.

Det är bra rörigt som det är upplagt från auran, men antagligen så mycket mera avancerat att få till än man kan tro.
Host, host, host,

Hur var det nu.
Den lilla tratten, plustecknet och välj i listan och titta, där finner vi Region och vad finner vi i nästa lista tro, host, host, host. Sweden.

OK, kommer lite annat också, som inte är svenskt, men dock det mesta.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Image1.jpg (110.8 KB, 53 visningar)
Gammal 2010-10-31, 15:45   #5
Hobo
Medlem

Standard

Hrrmmm... ja just det ja !

En fråga förresten. Har börjat kolla lite på att styra det hela. Om man lägger ut en markerare som visar vilken track, föraren skall köra, räcker det med en ny sådan markering före eller efter varje växel? eller skall man lägga ut sådana med jämna mellanrum även på långa rakor av samma banavsnitt?

skall leta lite på forumet men ställer ändå frågan ifall någon kommer före med ett svar
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:57.