![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag heter Arne och är ny på detta område.Jag har köpt hem ett Trainz program och försöker att finna lite svenska lok. Men jag tycker att de flesta lok är gjorda för Microsoft program. Finns det någon sida på internet som man kan söka för dessa lok? För de flesta som man finner i Trainz sidor går inte att öppna. m.v.h. Arne |
![]() |
|
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
Hej Arne
Vilken version har du utav Trainz? Är det Ultimate Trainz Collection (UTC) eller Trainz 1.1/1.3 ? svenska lok o vagnar hittar du på dessa två adresser: http://msts.e-buzz.net/ titta under Trainz iconen. http://msts.e-buzz.net/stw/ STWs mycket snygga lok ![]() Tomas |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag har uppgraderat mig till Trainz 1,3 med 766 byggnader.
Jag har tänkt mig att köpa det program som man kan göra lok och andra byggnader. Jag vill försöka att bygga upp Möllebannan som lades ned 1963. Eller finns det någon här som håller på med några av skånska järnvägsbanor. Arne Edited by - Statens Järnvägar on 19 January 2003 18:56:33 |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Tjena.
Med Trainz fick du med Gmax som är ett bra prg för 3d modeller. Annars är det ju 3D-Studio från AutoDesk som gäller och det är rätt dyrt. Gmax är gratis, finns i vers 1.2 nu, och nästan lika kraftfullt. Det bästa är egentligen om du köpt UTC, Ultimate Trainz Collection, för där ingår även Painshed om du vill göra ommålningar av redan befintliga lok ock vagnar. Paintshed behövs även för vissa lok & vagnar du laddr hem från Trainz sida eller nån annan sida. Hoppas det hjälpte lite. // Pelle |
![]() |
![]() |
#5 |
STW-member
|
![]()
programmet för att göra nya lok o byggnader, gmax, är gratis
![]() Tomas |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag får tacka för den hjälp jag har fått.
Jo en sak till, var kan jag hitta X16 o Y7 som man kan köra på Trainz? m.v.h. Arne |
![]() |
![]() |
#7 |
STW-member
|
![]()
de finns inte till trainz, än
Tomas |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Medverkande creators till Svenska Tåg 2005 | Tomas | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-12-01 00:00 |
En lösning även för svenska ruttbyggen? | marcusjm | Trainz - Allmänt om Trainz | 10 | 2004-11-29 21:04 |
Engelska-arbete med typiskt svenska saker. | Pson | Off-topic | 3 | 2003-12-10 17:21 |
Viktig information om e-buzz - Cookies | Fredrik | Allmänt om tågsimulatorer | 0 | 2003-07-24 17:58 |
Uppdatering av MSTS På Svenska! | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-02-18 19:32 |