Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-21, 19:33   #1
Bambistor
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 281
Standard Zbrush

Hej. Tänkte höra om någon annan än jag här på forumet som skapar modeller med Zbrush?
Bambistor besöker inte forumet just nu  
Gammal 2010-08-21, 19:38   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bambistor Visa inlägg
Hej. Tänkte höra om någon annan än jag här på forumet som skapar modeller med Zbrush?
Jodå, bara inget till simulatorerna.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 20:09   #3
Bambistor
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 281
Standard

Vad kul!

Själv har jag gjort en massa nya hus till Trainz genom det

Vilken version använder du? själv använder jag 4.0
Bambistor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 22:38   #4
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Inte för att jag vill verka oschysst eller något men jag rekommendrar att du hittar något annat program än zbrush när du vill modellera för trainz.

Anledningen är något så enkelt som att programmet inte är avsett för spelmodellering över huvud taget, det är nästan värre än att försöka använda ett program som bygger på solidmodellering (läs CAD).

Zbrush är avsett för finputsning och modellering av cinematiska organiska modeller med polygonnivåer på skyhöga värden (ca 100 000 upp till flera miljoner) vilket inte alls passar sig för användning i traniz där de mest detaljerade modellerna max bör ligga på 50 000 polygoner och ett hus kanske på max 200.

Kan däremot hålla med om att det är lättjobbat och har en trevligt interface och bra arbetsflöde och är ovärderligt om man vill skapa högdetaljerade modeller som man sedan bakar till bumpmaps till en mindre krävande like.
Men till renodlad modellering direkt till spel kan jag inte annat än skaka på huvudet.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009