![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 281
|
![]()
Hej. Tänkte höra om någon annan än jag här på forumet som skapar modeller med Zbrush?
![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 281
|
![]()
Vad kul!
Själv har jag gjort en massa nya hus till Trainz genom det ![]() Vilken version använder du? själv använder jag 4.0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Inte för att jag vill verka oschysst eller något men jag rekommendrar att du hittar något annat program än zbrush när du vill modellera för trainz.
Anledningen är något så enkelt som att programmet inte är avsett för spelmodellering över huvud taget, det är nästan värre än att försöka använda ett program som bygger på solidmodellering (läs CAD). Zbrush är avsett för finputsning och modellering av cinematiska organiska modeller med polygonnivåer på skyhöga värden (ca 100 000 upp till flera miljoner) vilket inte alls passar sig för användning i traniz där de mest detaljerade modellerna max bör ligga på 50 000 polygoner och ett hus kanske på max 200. Kan däremot hålla med om att det är lättjobbat och har en trevligt interface och bra arbetsflöde och är ovärderligt om man vill skapa högdetaljerade modeller som man sedan bakar till bumpmaps till en mindre krävande like. Men till renodlad modellering direkt till spel kan jag inte annat än skaka på huvudet.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |