![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Har börjat kladda lite på en Y1:a.
Ska se ut som Kinnekulletågen gjorde innan de fick den gul-gråa färgen. Har bara gjort fronten än så länge, men vad tycks? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
snyggt
![]()
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
den neon blå/gröna borde tonas ner massor, den skriker färg :P
men annars såg de trevligt ut ![]()
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Instämmer med leoj ang skrikig färg (+ att det ser bra ut annars)
![]() Ett litet tips ang detta: Även om färgerna är "skrikiga" i verkligheten, så dämpa/tona/mörka ner dom en aning när du (ni) gör ommålningar, eftersom Trainz gör dom onaturligt skrikiga i spelet annars. Likaså (ett "fel" som många gör när dom målar om), använd ALDRIG ren vit- eller svartfärg, dämpa ner båda av samma anledning ![]()
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-09-26 klockan 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag ska tona ner färgerna lite ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag har nu tonat ner färgerna
![]() Har även fixat den riktiga tutan som är på Y1orna ![]() Låter sketgött!!! Senast redigerad av scorpions92 den 2010-09-27 klockan 01:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Har kommit lite längre nu
![]() Senast redigerad av scorpions92 den 2010-09-29 klockan 01:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej scorpions92!
Kul att se den gammla teckningen på Kinnekulletåget. Hade själv tänkt måla en version av den och åkte ned till stationen i Lidköping för många år sedan och tog lite bilder av den. Fast det blev aldrig av att bygget blev till. Bra att du fixade det. Har kvar bilderna fast jag ser att du själv har bra bilder till texturen din så det blir nog bra. Vill du ändå ha mina bilder på bl.a närbilder på boggyna så skicka din emailadress till mig i ett privat meddelande så skickar jag bilderna till dig. Med Vänlig Hälsning LokKalle
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |