Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-04, 22:38   #1
MathiasO
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Standard Hjälp med download av c20 till TRS06

Som topic lyder behöver jag hjälp med installationen av Tunnelbana c20 till Trainz2006 som jag laddat ned från svoyager.com

När jag väl laddat ned det stora paketet kommer det i ett format som kallas .cdp vilket inte kan vara helt rätt misstänker jag.

Vad gäller keyboard filen så vet jag heller inte om jag gjort rätt. Jag tog den ordinarie filen och döpte den till keyboard1 och klistrade sedan in den jag laddat ned.

Själklart har jag också problem med layouten och där står det helt still. Snille som man är på sådana här installationer så kommer jag inte så långt. Vill gärna veta vad jag gjort för fel vid downloaden av den första filen samt hur man får in layoterna. Svar uppskattas mycket!
MathiasO besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 22:50   #2
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Formatet cdp. är rätt. Det är vad filerna heter som du skall installera. Cdp filen installerar du genom att öppna Content Manager. Tryck uppe i vänstra hörnet på "file" sen import cdp. Öppna cdp filen som du laddat hem och den installeras.

Keyboard filen vet jag inget om.
Gammal 2011-02-05, 12:59   #3
MathiasO
Medlem

Standard

Tack för svar. Det hjälpte en bit i alla fall.

Nu finns filerna i min content manager lista fast det verkar inte riktigt fungera ännu. Det står att jag inte kan ladda ned filerna pga. internet anslutning eller liknande. Efter jag stängde ner spelet kan jag inte öppna manage content längre..
MathiasO besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 13:04   #4
baloo406
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MathiasO Visa inlägg
Tack för svar. Det hjälpte en bit i alla fall.

Nu finns filerna i min content manager lista fast det verkar inte riktigt fungera ännu. Det står att jag inte kan ladda ned filerna pga. internet anslutning eller liknande. Efter jag stängde ner spelet kan jag inte öppna manage content längre..
Nu förstår jag inte..

Om du har hämtat hem cdp filen. Behöver du väl inte vara uppkopplad för att installera den i spelet.

Vilken version av Trainz har du föresten?
Gammal 2011-02-05, 15:41   #5
MathiasO
Medlem

Standard

v 2.6 kör jag.

Enligt instruktionerna på Svoyager.com ska jag ladda ned dem i manage content

"elect them all (ctrl-a) and then right-click "download". It will list them all on the box to the left. You need to wait a little as it will be searching for the items on the dls (its gonna be written "searching" on top). Wait till it goes idle again and then click start and check back again the next day when its gonna be done."

Citerat från sidan. Jag kom så långt som till download, sedan buggade allt sig och jag kan inte längre öppna min manage content.
Gammal 2011-02-05, 22:01   #6
baloo406
Medlem

Standard

Kan du inte starta trainz alls.

Kollade lite mer om keyboardfilen.
Spara en kopia på den Keyboardfilen du har i spelet redan, någon stans i din dator. Så du kan hitta den sedan, om du behöver den igen. Eftersom det innehåller orginal uppsättningen av keyboards intsällningarna. Sen skall du installera den som du hämtat hem, i stället för den som redan finns i spelet. Du skall inte ha båda samtidigt i spelet. Ta bort den filen du döpte till Keyboard1, vilken jag misstänker var orginalet. Döp om den till bara keyboard utan 1:an.

tydligen finns inte allt du behöver i cdp.filerna (3st). Utan du måste hämta hem runt 200 objekt från DLS. Om jag läste rätt på deras hemsida, så det tar nog en stund att få ner hela banan.

Tar mig friheten att lägga in en länk, där det står på svenska. http://svoyager.com/downloads/downloads_sv.htm

Senast redigerad av baloo406 den 2011-02-05 klockan 22:26. Anledning: mer info
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 02:08   #7
MathiasO
Medlem

Standard

Har läst den länken. Är inget fan av det program som använts för att översätta den texten från svenska till engelska.

Jag kan starta Trainz men kommer inte in på Content Manager. Jag ska nog börja om från början med att lägga in modulen då jag fått en del värdefull information i denna tråden och misstänker att det gick snett innan jag svalde min stolthet och bad om hjälp.

Tack för hjälpen Baloo, hojtar till om jag behöver ytterligare support.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:56.