![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Känner ni till ett verktyg som heter Terragen?? Det andvänds till att göra sådana här "displacement maps" som finns i avancerat under första tabben i surveyor. Jag har hittat ett sätt att kunna få in DEM i Terragen och på så sätt få "riktiga" landskap. Det är inte lika exact som HOG & MicroDEM men inte långt ifrån. Jag har hittat fria DEM över sverige men det är tyvärr bara 1km versionen men jag fortsätter att leta. Så fort vi kan lägga in bilder igen så kommer det.....Bilder på hur det ser ut.
Om intresse finns skulle jag kunna göra en del sådana "dsp maps" och lägga nånstans för nedladdning. //Pelle Nos nihil efficere non possumus |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]()
Hej.
Här kommer bilderna. Den första är hur DEM filen ser ut. Dom andra är hur det blir i trainz med hjälp av Terragen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Känner ni att det kan vara värt att ha sådana filer nånstans så hör av er ska vi se vad som går att ordna. //Pelle Nos nihil efficere non possumus |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Mycket trevliga bilder!
![]() Intresse anmäles här och nu!! //Perra |
![]() |
![]() |