Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-08, 23:53   #1
Hobo
Medlem

Reg.datum: Oct 2010
Standard Hur gör man med alla röda saker

jag är så dålig på at begripa hur allt hänger ihop vad gäller detta med listor, downloads, kuidnummer m.m..

I min lista över saker som jag sparat, är massor rödmarkerade. Har förstått att det är för att det fattas någon detalj på den saken som är röd, men hur gör jag för att få den komplett liksom?

Tycker jag har provat att downloada igen utan resultat.

Ett annat problm jag har gäller de el-ledningar jag använt. jag kan inte kopiera dem, det funkar bara inte, och nu minns jag inte vad de heter för att plocka den manuellt i listan. kan någon namnet på någon bra elledning, svensk helst.

Har ofta flerspårigt så det vore bra om den finns i alla bredder.

Senast redigerad av Hobo den 2011-03-08 klockan 23:59.
Hobo besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 18:21   #2
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Det är väldigt mycke att svara på. Röda utropstecken är varningar. Men man får kolla i CMP vad det gäller.
Markera det objekt som du har Röd varning på, Sen högerklickar du, och väljer, "viev erros and varnings". Sen får du upp en lista på vad som är fel. kan var en hel del olika.

Sen att du inte kopiera en elledning. Kan bero på att en del splines går inte att kopiera. Men om du har den ledningen i bygget som du vill använda. Använd crop verktyget i Serveyor. Så letar den upp det automatikst.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:07.