![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... som Kenta "bombat" mig med i förhoppningen att jag skall bygga dom kan man anta
![]() ![]() Jag ägde själv en VW buss på 60-talet som vi "rövade" runt med i Bohuslän på somrarna med hög musik och totalt utan hänsyn till andra.
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Låter trevligt.
Mike10 har förvisso gjort en folkabuss, men det är en nyare modell än denna (tror att den heter VW T2). Gör du denna folkabuss, så lovar jag dig. Att jag kommer att stå med piskan i högsta hugg och gapa efter takräcke, reservhjul i fronten, saftblandare och sökarljus. Så att slutresultatet blir, som i länken här. http://3.bp.blogspot.com/_r6B7nSVcxt...2BVW-Polis.jpg
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... detta blir väl en utmaning, men som du säger, kärt barn - många varianter. Den jag hade var faktiskt en cabriolet, förre ägaren hade sågat upp taket och lagt en hopskjutbar ram med segelduk på. Du får höra av dig med allt man kan plocka på (och av). Det är ingen brådska, VW-bussarna tillhör 5-årsplanen och snuthäcken på bilden har jag ett dunkelt "forntids"-minne av
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Om du behöver textur bilder kanske jag kan ta några, min musik lärare har en sådan VW buss...
![]()
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Ja Tack, hemskt gärna! Försök plåta vinkelrät, rakt mot sidor, front och bak. Gärna några närbilder på detaljer som hjul, lyktor, backspeglar m.m. samt några bilder på interiören, säten, ratt, växelspak m.m. Jag skickar dig ett PM med min mejladress.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... hoppar på nåt kurvigt och bulligt blir det som det blir
![]() Fattas mycket än, skrivbara nummerskyltar lyktor, mm men resten gör jag nog valbara via propertyrutan. Vi får se hur mycket jag orkar med innan lusten sinar. Snott ihop en fototextur iallafall som väl får duga:
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... för svenska VW-klubben. Representerade finns två bussar för höger resp vänstertrafik, två dito godsbussar och två dito Dubbelhytts PickUper samt en pickup som är oberoende av var man kör på för sida.
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
... så jag kanske lägger ner det hela snart
![]() Har gjort en Campingbuss idag samt testat att texturegroupsen fungerar med en Kanoldbuss. Vad som fattas är ett kylaggregat på taket, men det kanske kommer om det överhuvud taget finns nåt intesse kvar för TRAINZ i detta FORUM. Snart dags att ge sig på nåt annat kanske ![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Riktigt fina bussar Lennart!
![]()
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Härliga kul(t) bilar, gillas skarpt
![]() Det är väl snart bara vi gammla eldsjälar kvar här verkar det som ![]() Tur att det finns andra forum, där Trainz är betydligt mer i ropet, och medlemmarna betydligt mera aktiva (=gliring).
![]() |
#11 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej Lennart vilka fina VW Bussar och VW Pickuper som du har gjort jag hade en VW Buss av års modell 1964 med många härliga minnen av denna Buss
Hälsningar Kenta978
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Fin bussar!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Det är bara på helgerna som vissa är på trainz forumet.
Lennart, du kommer få bilderna snart.
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
... som jag nästan ågrenar att jag gav mig in på. Men nu är jag sån som vill fullfölja det jag påbörjat. Paketet har gått till Bengan och Ekan för ev. vidareutveckling, Mycket plock blir det i Property-rutan men det går att skapa en mångfald olika fordon av detta !