![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Hej! Jag såg att man snart kan köpa den nya Trainz versionen (Trainz Simulator 12). Vet någon mer om denna spel?
http://www.auran.com/auran/store/index.php?p=3&PID=360 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Låter ju coolt! Har dock fått en känsla av att utvecklingen går utför för aurans del.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Åh herre gud, har de inget bättre för sig än att skita ut små meningslösa inkrementella uppdateringar varje år? Det känns som om det går stadigt utför för företaget och att de bara försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt ur den lilla användarskara de fortfarande har kvar. Skämmes Auran eller vad de nu heter numera
![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag tycker inte Railworks är mycket bättre. Det är dessutom jobbigare att bygga i och svårare att använda tycker jag. För att inte tala om att dependency h-vetet är mycket värre där - det finns ju inte ens en DLS där. Nej, jag hoppas på en äkta open source lösning. Tyvärr tror jag inte att Open Rails är detta eftersom de är ganska lite "open" i sin licens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Håller med förgående talare! Mitt TS2010 fungerar utmärkt och vi har ett bra svenskt forum här. Jag tänker inte g(öda) mer pengar på Auran-N3V, skall spara ihop till en ny dator istället, min går på femte året. Så det så!
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Själv tänker jag nog köpa Trainz 2012 men inte till det pris som är för special versionen - jag utgår från att de släpper en normal version till normalt pris senare
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nej, nått mer Trainz blir det inte för min del (har Trainz och TRS2004)...
Från början tyckte jag att det var för modelljärnvägs-aktigt (grafik och körmässigt), men har på senare tid ändrat uppfattning. Det har visats många screenshots här, som sett ut som foton från verkliga järnvägar! Men dock så finns några (som jag ser det) ordentliga nackdelar med Trainz fortfarande: Bakåtkompabilitet (eller vad tusan det heter????) - Auran har bajsat ut version på version och gamla grejer går oftast inte att använda i dom nyare versionerna. DLS - Tanken var nog god...att samla allt på ett ställe. Men då måste den sidan fungera också och det har det varit si och så med. Nej, MSTS må vara gammalt och svårt att bygga i (till man lärt sig), men det är fortfarande (enligt mig) den bästa tågsimmen. Nu har jag dock övergått till Railworks när det gäller byggande. Trots att det på vissa områden gör en besviken och känns lite krångligt, så är det den tågsim jag tror på inför framtiden...
![]() |
#10 | ||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2011-03-19 klockan 15:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
"Den oändliga historien" om vilken tågsimulator man skall ha rullar tydligen vidare? Konstigt för man har väl en valfrihet? Jag har valt Trainz och tänker hålla mig till den och denna del av Svenska 3D-Tåg handlar väl om Trainz eller har jag missuppfattat allting?
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Varför är det alltid ett himmla leverne så fort dom kommer med en uppdatering eller som nu ett nytt spel.
Jag tycker det bevisar att dom fortfarande tror på sin produkt. Och dom har ju inte fimpat det som Microsoft gjorde med Msts. Att alla inte kan få som dom vill är inte så konsitgt. Det skulle blivit ett spel som inte någon kunde installerat på sin dator, för det skulle blivit stort. Vad det nya spelet har för nya saker vet inte jag ännu. För lite information. Men av screenshotsbilderna att dömma, ser det bra ut. Kanske man köper det, det har jag inte bestämmt för ännu. Men det är ju upp till var och en. Själv har jag både Ts 2009 och 2010. Men jag föredrar att använda 2009. Det fungerar bra för min del.
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det var nån som skrev om vilka alternativen var och det var därför jag skrev som jag skrev, men det är sant...denna tråd skall handla om Trainz och inget annat. Så plocka gärna bort det jag skrev förut!
Och självklart har alla olika smak och jag respekterar att andra gillar det jag inte gillar. Man ska självklart använda den tågsim man själv gillar!
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Är det någon som känner till något om uppdatering av själva programmet Trainz.
Har vi fått stöd för processorer med många kärnor. Fyra och uppåt. Hur är det med 64 bitars stöd och därmed rejält mer minne. Är det något som jag tycker har blivit allt mer tydligt är Trainz omättlighet på resurser. Det som N3V (Auran) brukar ange räcker ju inte så långt. Detta skall inte ses som klagomål. Det måste bli så om man vill ha stora detaljerade banor med flera tåg igång samtidigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Hittade lite information om (Ts12). För den som är intresserad.
http://online.ts2009.com/mediaWiki/index.php5/TS12