![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Jag har kört fast. Det finns tunnlar i många varianter för tåg - vi sitter ju med en tågsimulator så det är inte konstigt. Men min fråga är var jag hittar tunnlar för vägar och gator. På bilden kan man se före detta Kil, som numera växer till Benstad. De två splinepunkterna vill jag ska gå ner i en tunnel under marken, Mellanbilden visar hur Kil såg ut under byggnastiden för mitt Värmlandsprojekt och den under är samma kameravinkel med nya Benstad. På utsidan av vägen tänker jag bygga upp min bangård. Men hur får jag vägen att försvinna under den? Jag har letat på DLS med "street tunnel" och "road tunnel" utan någon träff. Det enda jag hittat var ett "underpass", men den är för bred. Jag önskar en som bara har en vanlig väg + ev. gångbana, eller utan. Någon som kan lämna tips? Hälsningar
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Du har rätt i att det inte finns mycket vägtunnlar. Själv har jag bara hittat 2 st.
Jag använder dom, men det skulle varit bra med fler. Lägger in en bild med från DLS. Så kan du kolla om du redan har dom
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Tack för tipset!
Ja, jag har dem och ingen passar. Antingen är röret runt som för ett tåg eller så är själva basen av portalen alltför bred. Funderar på om man skulle försöka att ta exvis Pussgurkans tunnlar (Se bild) och byta ut kuid-numret för rälsen som en gata istället. Nackdelen är att hans tunnlar inte passar då man använder sig av 5-meters upplösning på baseboarden (från standard 10m). Hälsn