Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-17, 17:43   #1
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard Spöklinjer - Ghostriders in the sky

Hej!

Nu har det hänt mig igen! Efter att ha suttit och lagt ut räls och annat arbete så stängde jag för dagen och när jag öppnar sessionen igen så ser det ut så här!
Det finns två sessioner i samma rutt och den andra sessionen verkar okay, men den är å andra sidan inte lika långt kommen i arbetet.
Gäller Trainz 2010.
Linjerna blir antingen vägar eller räls eller broar eller något annat av typen Splines. De sträcker sig över hela kartan från en punkt till en annan och då alltså även över områden på kartan som inte har någon baseboard alls.
Grymt konstigt. Det är bara att bita ihop och använda den session som inte är skadad, men som alltså behöver omarbetas på nytt.
Undrar om det är någon annan som drabbats av dessa spöklinjer och i så fall hur de räddat sessionen.

EDIT: Jag har tittat närmare på landskapet och funnit att det, trots allt, inte var alltför mycket som hänt. Kunde deleta de vägar och räls som datorn själv skapat och efter att ha städat bort detta så går det att använda banan. Fast det var irriterande och lite tidsödande att rensa bort skiten. Se bara vad programmet hittade på med att lägga en väg över rälsen. Ser helmysko ut.
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Spöklinjer.jpg (52.5 KB, 74 visningar)
Filtyp: jpg Spökväg.jpg (96.5 KB, 35 visningar)

Senast redigerad av benkegbg den 2011-04-17 klockan 23:11.
benkegbg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:26.