![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Jag är uppenbarligen tappad bakom en vagn men jag får inte till min Gärdesgårds spline. Modellen är skapad och utsträcker sig i negativ Y-led och inte ett uns av den sticker ut i positiv Y –led. Jag har skapat asseten och kan importera den utan problem i CCP. Men i Surveyour när jag sökt ut den under splines tabben så kan jag inte sätta ut den i terrängen. Uppenbarligen gör jag något fel, men vad. Jag har tittat på andras staket o häckar men får ingen tydlig ledning, ofta verkar deras configar inte ens referera till en mesh????? På nätet hittar man inte så mycket heller så nu frågar jag er. Vad kan jag tänkas göra för fel. Så här ser min Config ut. -------------------------------------------------------- kuid <kuid:564419:1007> kind "spline" upright 1 bendy 1 length 5 repeats 2 width 0.5 isroad 0 grounded 0 rgb 0,0,0 visible-on-minimap 1 region "Sweden" username "DONJ gardesgard" asset-filename "DONJ gardesgard" description "En typisk svensk gardesgard av Rattviksmodell" trainz-build 2.7 category-class "SF" category-region "SE" category-era "1900s;1910s;1920s;1930s;1940s;1950s;1960s" author "Bjorn Lindell" contact-email "bjorn.lindell@uvfk.org" license "Free for noncommercial use" mesh-table { default { mesh "rattviksmodell.IM" auto-create 1 } } thumbnails { 0 { image "screenshot.jpg" width 240 height 180 } } ----- MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Testa att ändra kind till "track", istället för spline.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Ekan
Tack! det gjorde susen, nu vidtar finliret. MVH / BL |
![]() |
![]() |