![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
I morgon ska nästa version av OR släppas.
Under tiden finns en film att se: http://www.youtube.com/user/OpenRails |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Vågar man hoppas att definitionen av "open" som de har nu är mera anpassad efter vad "open" brukar betyda i open source projekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() *** Några reflexioner på filmen:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ni som har testat, fungerar hytter (Cabview) än i OpenRails?
![]()
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
I v0.360 fungerar dom inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ok
![]()
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag installerade och testade. Jag öppnade min rutt Thn_2 och under uppladdningen hände nå´t enligt bilden. Kommer inte längre än så här. Vad är det för fel? Jag förstår inte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Felet är att du någonstans har något som är uppbyggt av en Array (tänk dig att det är en byrå med massa lådor). Dock finns det på något annat ställe något som vill hämta nått ur en av dessa lådor. Men den lådan som den vill hämta ur finns inte med i byrån, så därför får du detta fel.
Det ser ut att vara någon växel som genererar detta fel. Mer än så kan jag desvärre inte säga dig då jag inte är så insattt i varken MSTS eller OR.. ![]() Frågan är om någon annan har samma fel med den rutten? Prova Googla efter System.Index.OutOfRangeException + msts eller openrails och kolla vad du hittar Hur är det, måste jag ha MSTS för att OR ska fungera?
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-03-09 klockan 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Totte: Jag antar att du redan har XNA framework 3.1 och .NET Framework 3.5 SP1 installerat eftersom du väl redan kört OR?
Har du testat en annan rutt? Senast redigerad av Mazz den 2011-03-09 klockan 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Du måste ha MSTS "i princip" installerat. Inte för att OR använder någon som helst programdel i MSTS, men den använder rakt av allt contents, såsom fordon, consists, rutter och global.
Jag antar att om man vill, så kan det räcka att lägga de foldrarna i en egen mapp och ange sökväg dit i OR, men det har jag inte testat än. Det skulle väl kunna vara en framkomlig väg kanske för dom som inte har MSTS. *** Snabb test i JBJ2:
![]() Senast redigerad av Mazz den 2011-03-09 klockan 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag har allt installerat på rätt plats. Provade KMJ4, Inlandsbanan och VBSR4 och de funkade bra. Däremot Trollhattan_Light och Thn_2 funkade inte. Eftersom Thn_Light inte funkade så måste det betyda nå´n växel inte är okej mellan Kornsjö-Oslo.
Men var vet jag inte!!?? Det tar evigheter att hitta den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
När jag tog fram SJ litt B till JBR2, får den lång lista med fel. OR godkänner inte loket!!!??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag läste TogSim.dk om att OR har uppdaterats. Jag har laddat hem och ska testa den. http://www.openrails.org/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Nix, den funkar inte för min rutt heller och även Ligth-ver. Ångloket SJlitt-B funkar inte heller. Jag bifogar loggfilen här, så ni som är bra på dator kan läsa. Jag fattar noll. |
![]() |
![]() |