Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-31, 16:28   #1
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard DONJ Wintjärns gruva 2 problem

Hej

jag har upptäkt två problem jag undrar över.

A. Först gruvlaven.

Med snappmode 1 och grid 2,2 som ni föreslog och som antaligen är rätt enl syntaxen så får jag en oönskad effekt (se bild 1).

Hålet blir så stor att jag bara kan placera gruvan i 0, 90, 180, 270 grader och jag vill kunna vrida den som jag vill runt horisonten.

Om jag väljer snappmode 1 och grid 1,1 så hamanr det mindre hålet med ena hörnet i origo dvs försjkutet 5 m i x och y led vilket ger liknande problem.

Möjligen skulle jag kunna flytta hela modelen i x och y led för att passa in den i en ny 10*10 m hål men jag bävar för det med alal animationer och så.

Var är det egentligen för skillnad på snappmode 1 och 2 och var för får man inte ha 2 an längre? nån som vet.


B. problem med högbanan.
Det är ju en vanlig bro mennom man tittat länds den så får man en väldigt ful effekt en bit bort längs banan se pilen. Vad kan det bro på?
MVH / BjornL
Bifogade bilder
Filtyp: jpg fel i gruva.jpg (281.7 KB, 81 visningar)
Filtyp: jpg fel i hogbana.jpg (264.2 KB, 81 visningar)
bjornl besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009