![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Någon som minns, det här gamla vägmärket?
Vad jag har förstått, så dök detta märke upp, runt 1957-58. Då dom första motorvägarna byggdes och bytes ut i början på 60-talet mot dom nuvarande som är gröna idag, men på den tiden mörkblåa. Min undran är. Var märket så ljusblått, som den vänstra skylten. Det var så, jag hittade henne på nätet. Själv vill jag minnas, att jag har sett märket i den mörkblåa tonen, hos någon skrotnisse eller samlare. Men kanske jag förväxlar märket och färgen, med dom som kom på 60_talet.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Men har nog sett det .. när man åkte med farsgubben i hanses VW 1200...! fick ligga i bagageutrymmet där bak.. du kommer ihåg hur dessa fordon var konstruerade.. livsfarligt ibland ända till Köpenhamn.. från Huskvarna
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Tror svaret finns här.. http://www.omnibuss.se/forum/index.p...9501#msg199501