![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag har hämtat hem en serie snygga spår från http://www.trainz.samplaire.com/
Men vad är det för skillnad mellan de han kallar för Junction och de andra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Jösses
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
CDG, får jag lov att sända en virtuell kram för att du gav mig den här länken?
![]() "samplaire" har ju nämligen en mängd härliga hus där av en typ som fanns redan vid 1920-30 talet. Och de finns på DLS. Detta blir till stor hjälp. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Efter det att jag blev utnämnd till storljugare värmde det verkligen att någon uppskattade det jag skrev.
Men frågan, vet någon vad som menas junction track? Jag har ju själv prövat att göra växlar med de olika varianterna och kan inte se någon skillnad men här finns säkert någon mer kunnig som kan veta mer. På annat håll förs diskussion om stiched track. Är detta ett exempel på detta? Eller är det endast Jointedrails som är stiched track. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Jag har inte kunnat ladda ner de här "junction tracks" men gissningen är att det är spår som är gjort särskilt för växlar. Det finns ju t.ex. färdiga växlar som är objekt istället för räls - detta för att få snygga växeltungor mm, något som man inte får med vanlig räls. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
På sidan http://www.trainz.samplaire.com/ finns under den gula rubriken BETONOWE:
CONCRETE: en bit ner till höger något som heter SAM Tor Zwrotnicowy Betonowy HIGH SAM Track Concrete Junction HIGH Det finns fler Track Junction att ladda ner. Det är ingen fast räls utan ser för mig ut som vanlig räls. Jag har letat efter en förklaring men inte hittat någon men min tanke är ju att konstruktören gör dessa för ett särskilt skäl men jag har inte kommit på varför. Han har ju också något som han kallar för SAM Track Transitions. Här är det ju mer lättare att se hur de skall användas. |
![]() |
![]() |