![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Undrar om man är ensam i hela världen om att ha ett helt felfritt Trainz!!??
![]() ![]() Efter att ha suttit i snart 2 år och rättat fel lite pö om pö, har jag till slut lyckats få bort ALLA röda utropstecken på ALLA objekt i mitt TS2009. Finns inte en enda pryl (av 211969, se bildbevis, hehe) som är rödmarkerad i Surveyor, det ni ![]() ![]() ![]() För att lyckas med det, fick jag bl.a editera 5 st inbyggda orginalrutter (vilket man inte bör göra), eftersom AURAN/N3V inte klarade av att göra dom felfri själv (Auranpolicy!!??, va' f*n ä' de', HAHA). Har sammtidigt utfört operation utrensning av div. skit (och det va' inte lite), och lyckats få ner innehållet i localmappen från drygt 105GB!!! till "bara" 38GB. När man håller på med sånt här "skitgöra", så hade man önskat att Auran/N3V hade gort det möjligt att utföra typ en "diskrensning", alltså så att t.ex alla boggies, interiörer, hornsound, osv, som saknar "användare" (= lok, vagnar, mm som man har deletat), gick att ta bort automatiskt. Det är ju ett göromål som är i princip ett evighetsgöra om man ska göra det manuellt. Och för att inte tala om alla uppdateringar som har kuid2-or, tänk om alla obsolete-objekt hade blivit överskrivna i stället. Nu dräller det ju utav sådana som tar upp en massa onödig plats i spelet = på hårdisken. Men jag antar att det är intressantare med fladdrande trän å en massa annat skit, istället för att ge användarna en möjlighet att ha ett så cleant spel (= rent, med mindre risk för div möjliga å omöjliga fel å problem) som möjligt installerat ![]() ![]() ![]()
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2012-04-05 klockan 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Nej, du är inte ensam i hela världen. Och det är helt riktigt att du håller nere på installerade objekt. Man behöver väl bara dom objekt som man använder?
Och framför allt - ALLA felaktiga objekt och objekt som har saknade tillbehör har ingenting i Trainz att göra.