![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Jag har letat men inte funnit - kan man byta ut rälsen på Aurans spår? Jag vill ändra på spåren som finns på "Bridge Brick Steel" som finns inbyggd i spelet. Har öppnat config men ser inte var jag kan ändra på någon kuid av något slag. Exempelvis har jag använt "RTS track 08" och när den ansluter till bron så blir det inte snyggt. Vill ändra på spåret på bron till samma kuid som RTS-spåret. Någon som vet? Config för bron är: username "Bridge_Brick_Steel_2t" trackoffsets -2.5,2.5 height -15 rgb 200,100,0 region "Britain" length 40 istrack 1 kind "bridge" casts_shadows 1 type "Bridges" username-de "Stahlbrücke_2G" username-pl "most_stal_2tory" username-fr "Pont_acier_brique_2v" username-nl "Bridge_Brick_Steel_2t" username-cz "most_ocelový_2k" username-es "Puente_Ladrillo_Acero_2v" username-it "Ponte_struttura acciaio_2t" asset-filename "brsteelframe_2t" username-hu "Bridge_Brick_Steel_2t" username-ru "Мост_кирпич_сталь_2_пути" kuid-table { } Hälsningar
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Hej,
Mina försök att editera config-filen för "Bridge Brick Steel 2t" i TS12 går inte hem eftersom den är av en "obsolete Trainz build number"... Men om du kör TS10/12 så kan följande vara till hjälp: Det finns en uppdaterad variant av just denna bro som heter "Bridge_Brick_Steel_2t-TRS2010", <kuid2:439337:100529:1>. Dess config-fil ser ut som nedan. Ändra bridgetrack till det KUID du vill ha (och ändra till samma längre ner i kuid-table). Allt detta lämpligen på en klon då förstås... Det fungerar när jag provar, hoppas det var till hjälp! username "Bridge_Brick_Steel_2t-TRS2010" trackoffsets -2.5,2.5 height -15 rgb 200,100,0 length 40 istrack 1 kind "bridge" casts_shadows 1 trackdirections 1,1 width 1.6 bridgetrack <kuid:439337:100525> username-de "Stahlbrücke_2G" username-pl "most_stal_2tory" username-fr "Pont_acier_brique_2v" username-nl "Bridge_Brick_Steel_2t" username-cz "most_ocelový_2k" username-es "Puente_Ladrillo_Acero_2v" username-it "Ponte_struttura acciaio_2t" username-hu "Bridge_Brick_Steel_2t" username-ru "????_??????_?????_2_????" category-era "1940s;1950s;1960s;1970s;1980s;1990s;2000s;201 0s" category-region "US" description "Bridge, Brick, Steel, 2T. A TRS2010 update of the original by Auran. Auran retains all copyrights to this content item. Uses my Austin superbendy Track only-TRS2010 (kuid:439337:100525) for the track. This track choice is very neutral and should be complementary to almost any other track you care to use on your route." author "MSGSapper" contact-email "bob@rdalton.biz" category-class "ZX" trainz-build 3.3 thumbnails { 0 { image "preview.jpg" width 240 height 180 } } mesh-table { default { mesh "brsteelframe_2t.im" auto-create 1 } shadow { mesh "brsteelframe_2t_shadow/brsteelframe_2t_shadow.im" auto-create 1 } } obsolete-table { 0 <kuid:439337:100529> } kuid <kuid2:439337:100529:1> kuid-table { 0 <kuid:439337:100525> } |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
TACK för tipset. Det fungerade utmärkt. Jag har bytt ut rälsen till "RTS track 08" som används före och efter bron.
Sedan har jag gjort så här - eftersom det inte fungerar att byta ut broar med hjälp av "replace assets". Jag skapar ett nytt lager som jag kallar "Bridge" i Route, där originalbron (som skall bytas ut) ligger. Mäter höjdpunkten på ändarna och noterar detta. Drar den nya bron vid sidan om den gamla på mitt nya lager Bridge och lägger in höjdpunkterna. Går till det gamla Routelagret och byter/ändrar lager på ledningsstolpar, hjälpkraftledningar, strömledningar och annat. Dessa flyttas till lager "bridge". Detta gör man med ?-tecknet och ändrar i vilket lager objektet skall ligga. Jag gör detta på, inte bara de som är på bron, utan på många ledningsstolpar, signaler och annat en rejäl bit från ändarna på bron. Minst till någon/några splinepunkter därifrån. Anledningen till detta är att när jag raderar den gamla bron så flyttar sig ledningsstolparna hit och dit och ev. signaler flyttar sig också ! Detta därför att de ligger på samma lager som den gamla bron och har inte längre någon räls eller bro att kopplas till. Men om jag har objekt, ledningar och annat på mitt nya lager så stannar de kvar när jag sedan raderar. ---------- EDIT: Det fungerade inte så. När jag raderade bron så försvann ledningsstolparna (tracksideobject). Man måste kopiera stolparna och sätta dessa på plats innan man raderar den gamla bron. Det är ändå bra om du flyttar objekten till det nya lagret. ---------- Nu kan jag klicka på radera. Kopplar sedan ihop rälsen med brofästena och den nya bron är klar. Till sist: Jag låser upp båda lagren och lägger samman "Bridge" med det ursprungliga lagret så alltsammans kommer på ett lager. Hoppas någon förstod detta. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2012-07-03 klockan 23:00. |
![]() |
![]() |