![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
När jag laddar in en bana i TS12 har jag sett att det är små hänglås över växlarna och de går normalt inta att lägga om. Hur fixa till detta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Det tyder på att
1) ett lok eller en vagn står för nära växeln, eller 2) ett AI-kontrollerat tåg har lagt en rutt över växeln och därmed låst den. I fall 1), flytta det rullande tills låset försvinner. I fall 2), leta upp det aktuella AI-tåget och gör "Stop Train" på det (högerklicka på loket för att få upp en meny). Nu ska växeln vara upplåst. För att få igång AI-tåget igen, gör "Continue Schedule" (då låser det förstås växeln igen, så gör det du ska med den i omlagt läge först...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Inget av det du skriver stämmer. Om jag tar upp en bana, inte någon session, sätter ut ett eget tåg och skall försöka köra det så får jag problem för det går inte att lägga om växlarna. Nästan alla växlar har ju ett litet lås över sig. Nu finns det ju inga andra tåg på banan än det jag satt ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Kolla så att ingen rule låser några växlar.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Då är det nog som korvtiger säger, det kan vara en rule som låser växlarna. Kolla med "Edit Session Rules" i Surveyor.
Det bör också dyka upp en text vid låsen när du lägger markören över dem, som beskriver varför växeln är låst. |
![]() |
![]() |