![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Jag köpte Trainz 12 (boxad), dom hade rea 286 kr med frakt Måste jag ha Trainz 10 inlagt innan jag installerar Trainz 12 ?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Hej,
Nej då, Trainz12 är ett helt separat spel, har inga beroenden till tidigare Trainz-versioner. Ha så kul! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Bra
![]() Hur är det med alla fina Svenska lok och vagnar, fungerar dom med TS12?
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
EDIT:Kanske bäst att lägga till, att jag tror att du syftar på Lennarts (lan), korvtiger, Björns, spyfrogs, ekans m.m. nyare material som har släppts. Om du även tänkte på Svenska tåg-skivorna, så är det nog tyvärr så, som Erafjel skriver i inlägget här under.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2012-07-09 klockan 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Jag har inte gjort någon helt systematisk genomgång, men det går väl sådär med Svenska Tåg 2004/2005 i TS12. En del går in (ibland med lite manuell komplettering för att få in strömavtagare m.m.), t.ex. X2000, Da, Ma, F, många godsvagnar. Annat får jag rödmarkerat p.g.a. att TS12 inte hittar texturerna, bl.a. Dm, X12, alla passagerarvagnar tyvärr.
Allt får varningar om att "trainz-build numbers below 2.7" inte längre stöds och det är väl detta som ligger bakom att den inte hittar allt för vissa objekt. Annars verkar de grejer som bara får varningar fungera (det enda är att de inte har någon thumbnail-bild). Mitt drömlok F1200 (finns inte i Sv Tåg-satserna) funkar i alla fall fint ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Det har jag också Ts2012 minst ett år.?
_________________________ Mycket bra man som kan tåg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Mina och Lans saker skall nog fungera i ganska stor utsträckning i alla fall i TS2012. Kanske något som får justeras manuellt i någon config, men det fungerar nog.
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Är det något man kan få hjälp med ? ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Leta reda på de saker som felar i CM, visa felen(View Errors and Warnings), ta en bild av det och lägg upp här på forumet så finns det säker någon som kan hjälpa dig. Men för det mesta är det bara att ta bort det som det står att den inte förstår eller som är outdated.
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Hej
Nu börjar jag bli otålig, det har inget spel kommit från Auran, jag har betalat det. I dag är det 22-7-2012
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]() Citat:
Det kan ta 2 till 3 veckor innan ditt paket anländer. När jag beställde 12:an från dom, tog det 2½ vecka. Innan det låg i brevlådan. Har du kollar din orderstatus på Aurans hemsida.
Bygger numera i Tane /Björn Senast redigerad av baloo406 den 2012-07-22 klockan 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2006
|
![]()
Dom flesta assets kan komma fungera TS12.
Man med vissa, som Regina tågen och Pågatåget, är det dom gjorde tågen som ska på banan. I denna tråden har jeg lagt in bilder på två problemer http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32938 Skulle gerna lägga upp dom sakar jag får att fungera, men behöver tilstond från ägeren att få göra det. |
![]() |
![]() |