![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vilken av MSTS orginalrutter tycker ni best om? | |||
Innsbruck-St Anton |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 3.95% |
Seattle & Carlisle |
1 | 1.32% |
Marias Pass |
7 | 9.21% |
Tokyo-Hakone |
9 | 11.84% |
Northeast Corridor |
11 | 14.47% |
Hisatsu Line |
5 | 6.58% |
Kör inte på orginalrutterna. |
40 | 52.63% |
Antal röster: 76. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Jag har funderat en hel del på MSTS orginalrutter. Kör ni på dem och i så fall på vilken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kör inte orginal rutterna och klicka på det alternativet. Att jag inte kör dom beror på att jag tycker dom ser för jäkligt fula ut, jämfört med t.ex. KMJ m.fl. Menar då objekt, texturer m.m.
Tycker det är lite konstigt att ingen gjort nån uppgradering av/till dom, rent kosmetiskt (alltså bytt byggnader, träd, bilar m.m.). Fast å andra sidan, varför köra dom (även om dom vore uppdaterade), när det finns bättre!?
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Instämmer med föregående talare. finns rutter som är dubbelfalt så mycket bättre och snyggare. Ta bara alla rutter på www.train-sim.com
eller www.trenomania.it . Där kan vi snacka om bra detaljerat landskap... |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag läste lite slarvigt, och röstade på NEC men nu ser jag att man kunde valt "ingen" och då ändrar jag mig
![]()
![]() |
#5 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Valde också att jag inte kör på orginalrutterna. För mig är det Protrain som gäller. De är mycket finare och med mycket mer aktiviteter och lok och vagnar som är jättefina..
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har du testat German Railroads?
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Enligt mig är den roligaste rutten Northeast Corridor, men den jag tycker är snyggast byggd är Innsbruck-St Anton.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej
Det enda jag använder originalrutterna till är att testa grejor med. Eller för att lägga in andra rutter, inget annat.... Jag håller med Pierre, de ser för hemska ut med tanke på texturer, landskap med mera... MVH Kenneth
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Ja, lanskapen är usla. På Seattle & Carlisle tex. så finns det massor med träd som svävar, murar tvärs över spåret mm. På Tokyo-Hakone kan man till och mes se ut i "den stora tommheten"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() Citat:
Men jag kände att jag inte hade riktigt lika kul med GR som med PT.
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Är orginalrutterna verkliga eller är de påhittade?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Orginalrutterna är verkliga, men om man i verkligheten åkte mellan tex Washington DC och Philadephia(i MSTS heter den rutten Northeast Corridor) så skulle man nog knappt känna igen sig.
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Jag kör mycket på innsbruck - St. Anton, men min favorit rutt av orginal rutterna är Hisatsu line.