![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
Jag undrar om någon här känner till om det finns ett program som gör följande. Låt oss säga jag har en stor bild på 4000 x 4000 pixlar. Nu vill jag "stansa" ut flera bilder från denna stora bilden. Normalt sett så slår man ju bara en "selection" runt ytan man vill ha och sedan crop. Men jag vill kunna tala om för programmet att jag vill ha en 300 x 300 stor "mall" som jag kan flytta fritt kring den stora bilden och när "trycker av" så får jag en kopia av området som "mallen" är på i en separat fil. Ni som inte alls förstår förklaringen....så kan man säga att det är exakt samma sak som om du har en stor pepparkaksdeg och lägger en form i degen så att det blir en pepparkaka som har formen av formen du just använde. /Fredrik Forumvärd |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
- Läste i dag i Juni-numret av "Pc För Alla" om programmet After Shot från Jasc, http://deals.jasc.com/promos/ashot/AFSKDK.asp?, som kanske har det Du söker.
Det står bla: "Exempelvis är beskärningsverktyget smart konstruerat genom att du får upp en ram som du kan flytta omkring som du vill på bilden, minska och förstora till du är nöjd." Man kan ange pixelstorlek på beskäringsverktyget. Programmet har ett ca pris på 610 kr. After Shot fick 6 av 10 i testet. Mvh R o g e ® ![]() Edited by - Rogge on 23 May 2002 16:48:12 |
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
|
![]()
Jag testar...
Tack ![]() /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
- Fredrik, var After Shot något att ha ?
![]() Mvh R o g e ® ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Borde inte Photoshop och/eller Paint Shop Pro ha en sådan funktion?
![]() Med vänliga hälsningar Lukas Nilson / Webmaster på www.s-klass.cjb.net |
![]() |
#6 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Fredrik, jag ställer om frågan jag frågade Dig här igår: Var After Shot något att ha ?
![]() Mvh R o g e ® ![]() Edited by - rogge on 03 June 2002 18:17:30 |
![]() |
![]() |
#8 |
Admin & STW-member
|
![]()
Testat och crop-funktionen är precis så som jag vill ha det...dock är det svårt att sedan gå vidare. Om de hade gjort en vidare utveckling av crop med cut så hade det varit perfekt. Men till viss hjälp kan det vara.
Tack /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#9 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Söker Tåg till MM-Saver | smajlet | Off-topic | 0 | 2004-11-26 19:40 |
SGTK....söker lakerare. | alaska | Virtuella Tågbolag | 3 | 2004-04-25 09:34 |
RST....söker bemanning. | Erik Götborg | Virtuella Tågbolag | 89 | 2004-03-15 19:06 |
jag söker nya tåg till msts Rc4 X2000 intercity | seahawk | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-01-15 15:31 |
Söker bilder på SJ X2000. | prymikom | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2002-09-16 21:14 |