![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej! Håller på ett en sak, och ska flytta boggin (den är anpassad till en annan boggi än den jag vill ha...) med hjälp av PEVSoft's Attachment Maker, jag öppnar filen (blablabla.im) med programmet (alternativ "Open" enbart), och sedan öppnar "Open Attachment Mesh" under File och då dyker alla attachments upp, och jag ändrar a.bog0/1 från en höjd på 0,575 eller ngt, till 0, för att sedan spara, och då väljer jag "Save attachment Mesh". Sparar filen med nytt namn för att se om det funkat, men ser att den istället blivit helt tom (vagnen försvann helt).
DOCK, om jag gör som jag gjorde i början, men öppnar denna nya fil istället ("Open Attachment Mesh", följer dem ändrade attachment'sen med. Men när jag väl provar i spelet är dem (boggierna) kvar på samma ställe ![]() Stort tack i förhand om någon kan hjälpa! ![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Programet skapar endast en osynlig mesh, så det är inget fel att vagnen "försvann".
Det du måste göra för att det ska fungera är att lägga till den mesh (=namnet du gav den) som du har gjort i configfilens mesh table. Och när det gäller boggies, limfront/back, light, driver, etc, alltså saker som finns (måste finnas) på allt rullande material för att det ska fungera, så är det ett måste att du lägger in din mesh/meshnamnet som det FÖRSTA (=överst) i mesh tablet.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Försöker så gott det går, men förstår inte riktigt hur du menar, jag har gjort enl. bilden, och längst ner i configen finns själva boggi-saken där den har sin valda kuid, den ska jag väl inte göra något med? Även wrmh.im har Attatchments som jag antar behövs för något annat (den är ju själva vagnen så)
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Börja med att lägg till "auto-create 1" som du har missat, så får vi se sen
![]()
![]() |
#5 | |
Medlem