![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ett försök att kladda på NSBs nya färger på type 5-vagnarna. Pga texturemappningen är det svårt eller omöjligt att få helt rätt, men det kanske duger ändå? Gillar ni den har jag tänkt att göra A5 (komfort), B5 (standard) och FR5 (restaurangvagn).
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]()
Ser jo bra ut den!
Jeg prøvde på repaint av type 5-vogner, men ga opp da det ble klin umulig å få den orange fargen på dørene oppover taket. Da må det vel bli et kompromiss??? Kanskje jeg skal prøve en gang til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Jag hade samma problem, med det röda och orange som når upp på taket. Detta var det bästa jag kunde få till.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Dette duger helt fint Bønan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
SJ är ett föredömme, kolsvarta/grå tåg som är hur lätta som helst att måla ihop! Sen var det dedär med hur snyggt det var också...
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Svarte Rc-lok ser greit ut, men hvorfor ikke flere grå lok?
Grå personvogner er ihvertfall flottere enn svarte! I MSTS liker jeg best å kjøre autentiske tog fra 70-80-90-tallsperioden. Min favorittdesign hos NSB er rødbrun med gul stripe. Men da blir det liksom rutene som ikke passer inn, men det får gå. Et tog fra 80-tallet som kjører inn på Lillestrøm anno 2013 blir jo litt spesielt? Kommer vel av at jeg er opptatt av detaljer......... |
![]() |
![]() |