Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-10, 18:00   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Talking Intressanta iaktagelser i Wollsjö

Lade händerna på ett Godsmagasin från VR, Inglewood Goodsshed bara för att se vad som går att göra med modern textureringsteknik (= .tbumbtex och .tbumbenv) och erfarenheten blir att på lite håll der ut som vilken "flat"-texturerad kåk som helst, men om man går väldigt nära så framträder normalmappningen tydligt och är naturligtvis väldigt elegant, men?

Har man nån glädje av detta i en tågsimulator

Det kostar mycket datorkraft och skall man nu börja "kasta skuggor" på allting så tar det väl musten ur alla äldre datorer
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20140310_0000.jpg (276.6 KB, 99 visningar)
Filtyp: jpg lan_20140310_0001.jpg (293.4 KB, 99 visningar)
Filtyp: jpg lan_20140310_0002.jpg (276.6 KB, 99 visningar)
Filtyp: jpg lan_20140310_0003.jpg (288.1 KB, 99 visningar)
Filtyp: jpg lan_20140310_0004.jpg (293.1 KB, 99 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009