Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-28, 16:05   #1
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Angry Tappat tilltron till N3V ...

... och Trainz framtid!

När TS2012 kom utlovades avancerad Multikörning via Internet (Vad är den?).
TS2012 skulle vara felfri och en jätteinovation (????)

Nu har N3V "tiggt" ihop pengar till nästa "fantastiska" TS14.
Det enda fanastiska verkar vara att träden kastar skuggor på loken

När man sen får reda på att man måste skaffa en dator med 64-bitars "Quad-Core"-processor, 64-bitars OP och det senaste grafikkortet (>10 000 kr) så blir man lite skeptisk

Nej, länge leve TS2010

Jag stannar på det tåget

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 20:47   #2
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

2010
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 10:08   #3
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Jag tycker tyvärr att hela tåg simulator hobbyn känns lite avslagen numera.

Trainz tycks ha kört fast i gammal teknik som man försöker putsa på men det verkar inte bli bättre utan bara segare. TS2012 var en dålig release och nu börjar jag frukta att den nya releasen inte blir den nyskrivning som skulle behövas.

Railsimulator (eller vad det heter idag) tycks inte heller komma någonstans direkt utan mera vara intresserade av att sälja addons. Dessutom tycks det vara väldigt mkt svårare att få in eget material i denna simulator än i Trainz.

Den friska fläkten var Open Rails men det tycks också ha tappat fart och dessutom undrar jag kring framtiden för dem - de bygger på en teknik som Microsoft sagt att man inte stödjer längre (XNA). Och jag har inte sett någon plan för att åtgärda detta på deras hemsidor - det är möjligt att den finns en men den framgår inte tydligt.

Så vart kommer egentligen hobbyn att hamna? Lägger man dessutom till att duktiga svenska kreatörer som t.ex. korvtiger och björnl verkar ha slutat så känns det inte som att 2014 blir något lysande år direkt.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 10:53   #4
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard Bekymmersamt tyst!

Märker också motvindarna... Inte mycket nytt ser man vare sig här eller från Utvecklarna.

Jag har insett att vill jag något så måste jag ta tag i saken själv. pga. tidsbristen så har jag inte möjligheten till det, så jag får helt enkelt ta en sak i taget. (t.ex. ruttbygge först, sedan repaints och därefter lära sig 3D-bygge. Men varför ska TS2014 från DTG, som det heter (f.d. RS) vara så förbannat svårt att importera till.)

Jag kanske var lite off-topic, men det var mest en kommentar på spyfrogs inlägg ovan, som var lite generell...

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-03, 12:04   #5
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Känns lite som att dator/tv-spel i allmänhet inte erbjuder så mycket nytt nu för tiden... Kanske är svårt för tillverkarna att hitta ny vägar och koncept?... Men men jag tror att för att en simulator skall kunna överleva krävs det nog att den har stora och enkla möjligheter att skapa nytt material till... Lite som trainz ändå har ... Sen är det ju tråkigt att de nyaste (2012) och nästa (2014) inte verkar allt för lovande.... Tror att jag iaf så länge inget nytt inträffar kör på mitt 2010 :-) och jag har iaf inga planer på att lägga ner mitt trainzande
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:13.