![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2016
|
![]()
Har inköpt Trainz 2019 - tycker den är helt fantastisk!!!! Tyvärr tyckte jag att banorna som var medskickade fram för allt Rocky Mountain-banan som skulle vara "något extra" blev en besvikelse - OK - landskapet är välarbetat men på tok för stora orealistiska stenar o block överallt (i mitt tycke) och den stora stationen mitt på banan är riktigt slarvigt gjord...........och vad har "tillverkaren av banan tänkt sig för trafik....?? - så det var bara och "spotta i nävarna" och bygga en egen "Rocky Mountainbana" Har kommit ganska långt nu och det blir ganska mycket nytt o lära sig eftersom jag tidigare byggt/kört i Trainz 2010..........men 2019 funkar bra - gjort en stor station på mitten som kan rymma realistiska kol o containertåg på mellan 1,5 o 2 km långa - funkar bra......även mötesstationerna längs banan måste rymma dessa tåg......men jag har ett litet "bekymmer" - vid varje aktiv industri resp vagn som lastats tänds en liten grön "skylt" ovanför resp objekt och "skyltarna" följer med resp tåg/vagn när man kör.........hittar inte "av o på"-knappen för denna funktion - misstänker att det är lika i TANE..........tacksam för lite "råd o dåd"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Ett förtydligande med bilder på mitt problem......skyltarna finns bara över objekt som finns i Trainz 2019 - måste finnas någon "knapp" för å stänga av detta......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
För andra ev intresserades information så har jag "klurat ut" att man använder "Alt Gr + P" i driverläge för att släcka ner de irriterande skyltarna.....
Ha en bra "körkväll"/Göran |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Eller så klickar du på Commodity Overlays och väljer ett alternativ, till exempel Always Hidden, så slipper du tänka nått mer på det
![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ekan! Stort tack för att du delar med dig av dina kunskaper..............!!!
Ha det bra!! MVH/Göran |
![]() |
![]() |