![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Här en rolig historia om dagens äventyr, ingen sommarhistoria precis.
Gjorde något galet med 2010 i morse. Resultatet blev framför allt att Björn/Baloos fina måttsticka gick åt skogan. Jag har konstruerat en 999 m lång sträcka med hjälp av Blue X-vagnarna och SJ Habbins941. Med den kan jag mäta genom kurvor och få ett exakt avstånd. Samtidigt gick mycket annat snett. Nu började eländet, Trainz vägrade att acceptera Habbins trots att jag tagit ner den från DLS: Nu började jag på allvar att fundera på att ominstallera 2010. I det läget beslöt jag att lyfta över mitt pågående projekt till reservdatorn. Det fungerade mycket bra - men med ett undantag; det gick inte att få in Blue X-vagnarna. Det första jag upptäckte var att "Pass60_config" efterlystets,. Ett besök i DLS ordnade den saken. Men då larmade Trainz igen och krävde att kuid:67375:1008 saknades och som identifierades som "SJ G BR 1 Godsvagn". Det hjälpte - men så efterlyste Trainz kuid-numrerna 328014:1026 och 67375:1055, vilka identifierades som "O Oa ekerhjul Grey" resp. "Engine cinfig 2 axlar bromsad". Problemet försvårades av att Sök-programmet i Content samarbetade dåligt. Fortfarande, när detta skrivs, vägrar Trainz att acceptera sin egen inbyggda Habbins. Men i reservdatorn fungerar Blue X utmärkt. För att installera fyra passagerarevägnar och en boggie-fil är väl ovanstånde i häftigaste laget. Allt pekar nu på att en ominstallation av arbetsdatorn är en nödvändighet - en prövning när solen skiner och gräset växer så att det knakar.. Nisse |
![]() |
![]() |