![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
I samband med en nödvändig ominstallation av TRS 2010 dök den här onödiga rutan (bilden) upp istället för den nödvändiga pick list.
Pick list är mitt mest nödvändiga verktyg när det gäller banbyggandet. Genom picklist har jag mycket lätt åtkomst till de 50-talet objekt jag använder och är synnerligen tidsbesparande. Har försökt med alla möjliga grepp, inget har hjälpt. Hur får jag bort den onödiga rutan och picklist tillbaka? Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vad har du sparat mer än local-mappen vid din ominstallation?
Troligen har väl det infot som picklist behöver, skrivits över vid ominstallationen. Så det lutar åt, att du får fylla i din lista på nytt med dina favoriter.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag har inte sparat något vid ominstallationen - definitivt inte lokalmappen. Jag har alltså gjort en ren ominstallation. Sen har jag lagt in en bana med åtföljande cdp-filer och därefter skrivit en NY Pick list.
Listan är alltså färdigskriven och väntar bara på att användas - om det inte var för den förbenade rutan. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Ursäkta en yngling, men vad händer om du trycker på nedpilen i fältet "Pick list"?
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Och du har naturligtvis testat att klicka på de olika valen?
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tog bort hela listan ur Content och skrev in på nytt. Fick då upp ett (1) objekt i Surveyor. Därmed ett hälsotecken. Tog därför bort Pick list-listan igen och skrev om den. Nu fick jag Pick list att fungera. Hurra!
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Grattis! Trägen vinner - oftast... ;-)