![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Behöver lite hjälp med uppdatering utav några skyltar, där jag vill kunna skriva in lite text.
Vill använda mig av teckensnittet Tratex, som används på våra vägmärken. När jag skriver in en siffra ( i det här fallet 4). Så får jag denna fyra, som är i mitten. Jag vill ha fyran till höger (Tratex), som jag här har klistrat in på den högra. Är det här, något som jag kan lägga till i configen. Så att texten skrivs med Tratex istället för det teckensnitt som nu används? .
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det finns taggen font som du kan lägga i name-containern men trainz stöder bara vissa typsnitt (vad jag vet) och TANE har hittills bara stött "arial".
Nånstans i nån TANE-tråd har jag tagit upp detta (minns ej vilken).
![]() |
#3 | |
|
![]() Citat:
Tror nog att det blir lättast för mig, att klona skylten några gånger och skriva in 3,1 3,2 3,3 o.s.v. men det blir en jäkla massa skyltar av just denna då.
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Varför inte göra en Texturegroup istället så kam man välja i Propertyrutan!?
![]() |
#5 | |
|
![]() Citat:
Du har ju alltid fixat sånt åt mig i förväg. Försökte göra texturegrupp på MatsHs tankvagnar. Men det sket sig, som tur var, så rykte Ekan in och hjälpte mig där.
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Det borde du lära dig för där behövs inga kunskaper i meshbyggande bara i config och texture.txt skrivande och bildhantering. Du får gärna skicka mig nån skylt med info om vilka varianter som skall finnas. Just nu har jag lite tid medan du solar och surplar Cerveza.
![]() |
#7 | |
|
![]() Citat:
Vill du ha den för TS2010 eller för Tane? Vilka varianter kan du strunta i. Bara du får till en fungerande texturegrupp, som jag kan fylla på sen och klona i fler varianter. http://www.transportstyrelsen.se/sv/...Forbudsmarken/
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
TS2010 blir bra så jag kan testa, texgroups fungerar ju inte än i TANE.