![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hej! Har en fråga, har två spårvagnar (motor- och släpvagn) i Trainz som inte går att koppla till något. Dem går att koppla i editorn, men om jag väl kopplar isär dem senare i Driver så är dem omöjliga att koppla ihop igen. Någon som varit med om problemet förr, och vet om det går att lösa?
Har öppnat scriptet och fann denna kod, kan den ha något med det hela att göra? Har aldrig rört ett Trainz-script förut så har ingen aning om hur jag ändrar något... Kod:
// Disable coupling of tram in Driver_Module // (Code posted in forum by andi06) void ModuleInitHandler(Message msg) { if (World.GetCurrentModule() == World.DRIVER_MODULE) { Train train = me.GetMyTrain(); train.SetCouplingMask(COUPLE_NONE); } } EDIT: Alltid får jag nån idé när jag skriver här i forumet. Nu fick jag det att funka, och självklart genom att ta bort koden jag skrev här ovanför.. ![]()
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2016-01-24 klockan 18:41. |
![]() |
![]() |