![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... äntligen har järnvägsbygge blivit roligt, inte längre en pina som det varit i tidigare versioner. Allt är logiskt och väl genomtänkt och man gestaltar steg för steg utan att ständigt stöta på irriterande skitproblem.
Tack för de N3V! En bild på mitt nyväckta intresse för Järnvägsbygge. Kungsbacka station 1940-talet. De mer tekniska detaljerna beskrivs i "TANE Byggforum"
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Hur får man in "kartor" som du har på bilden?????
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Men hur får jag in ritningen i spelet?
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Först måste man göra ett plant objekt i ett 3D-program (t.ex. Gmax som finns gratis att ladda ner) och anpassa denna efter ritningens skala. Sen tar man och mappar denna med ritningen och sedan för man in den i Tane/Trainz med hjälp av ett annat program, som jag inte kommer på namnet på.