![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Sverige (Falun)
Inlägg: 261
|
![]()
Hej allesammans!
När jag animerar brukar jag enkelt "klippa och klistra" olika delar ihop för att få fram en ny bogey mrn nu då jag börjat på ny bredare spårvidd uppstog ett problem! Hjulet rör sig ungefär i den dubbla hastigheten jämnfört med vad den borde göra, Grunden till problemet tror jag är enkel logik, för att hjulet ska snurra ett varv med större radie krävs högre hastighet, men resultatet resulterar i det ser ut som hjulen slirar. Finns det någon smart lösning på detta problem måne? Ritar som bekant i gmax. ![]() Tacksam för svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 340
|
![]()
Du skall ändra i bogey-cdp objektet och då i dess config fil:
kind "bogey" kuid <kuid2:448495:50085:1> direct-drive 0 animdist 3.047 Hur få fram animdist? Jo, tag hjulets diameter och multiplicera med Pi (3,14) Detta ger hjulets omkrets. Jag brukar nöja mig med 2 decimaler av Pi-värdet...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Sverige (Falun)
Inlägg: 261
|
![]()
Tack! Nu gick det betydligt bättre!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |